Kaale kom til Hurtigruten som kommersiell direktør i 2015, etter 15 år i Telenor-systemet.
– Kaale har med seg solid erfaring fra kommersiell utvikling av explore-cruise, og vi synes det er fantastisk spennende at han ønsker å gå inn som styreleder hos oss, uttaler daglig leder og eventyrer Nina Kristine Madsen-Geelmuyden, som driver Norwegian Adventure Company sammen med Fredrik Geelmuyden.
– Potensialet for denne type reiselivsopplevelser er enormt fremover. Kvalitetskonsepter der opplevelsen står i sentrum er i sterk fremmarsj, og vi ser at flere aktører fra forskjellige deler av bransjen ønsker å bevege seg mot dette segmentet. Det å ha en tydelig merkevare er viktig for å tiltrekke seg de mest attraktive målgruppene. Det mener jeg Norwegian Adventure Company er på god vei til å utvikle gjennom Arctic Haute Route, uttaler Kaale.
Han mener det vesle, familieeide selskapet treffer en megatrend, med helhetlige opplevelseskonsepter som attraherer aktive opplevelsessamlere nasjonalt og internasjonalt.
– En av de tingene jeg finner attraktivt i selskapet er at det drives av personer som er aktive opplevelsessamlere selv. Både Fredrik og Nina Kristine søker ut i naturen så ofte de kan, og har samtidig en god teft for hvordan man skal utvikle og markedsføre produktet. Det har også en solid rekke med samarbeidspartnerne oppdaget, sier Kaale
– Vi jobber utradisjonelt, på tvers av destinasjoner og med stor tro på at nye former for samarbeid med aktører som ikke er en naturlig del av dagens reiseliv vil skape kraft og opplevelser som blir større enn oss selv. Foreløpig er vi små, men jobber knallhardt for å utvikle reiselivsikonet Arctic Haute Route og andre opplevelser, og ønsker dessuten å øke satsingen på corporate events, sier Madsen-Geelmuyden.