Ved inngangen til 2022 var alle administrative og organisatoriske funksjoner på plass. For å tilpasse seg ustabile markedsforhold har Flyr raskt tilpasset produksjon og rutetilbud, noe som beviser organisasjonens iboende fleksibilitet. Det fullt integrerte bookingsystemet holder løftene, og selskapets merkenavn blir stadig bedre kjent. Fordelsprogrammet Flyr+, som ble lansert i mars 2022, er svært godt mottatt og har allerede passert 130 000 medlemmer.
– Flyr utvikler seg etter planen. Med over en million solgte billetter kan vi trygt si at vårt produkt har blitt godt mottatt i markedet, og vi er veldig glade for den positive utviklingen etter en lang periode sterkt preget av pandemien. Vi er nå forberedt for sommersesongen. Vi tilbyr 44 ruter til 38 reisemål og tidlige bestillinger indikerer en betydelig oppgang i aktiviteten fremover, sier Tonje Wikstrøm Frislid, administrerende direktør Flyr.
Selskapets strategi med etterspørselsdrevet vekst består, rettet mot innenlandsruter og utvalgte populære europeiske fritidsdestinasjoner. Siden starten av de første flyvningene 30. juni 2021 har Flyr utvidet flåten med åtte fly. Dette ved å bruke gunstige vilkår for å sikre kapasiteten til å oppfylle selskapets langsiktige ambisjoner.
Selskapet tapte 212 millioner kroner i Q1 2022, med passasjerinntekter på 78 millioner.
Høydepunkter første kvartal:
• Leveranse av tre nye fly, hvorav de to første av seks fabrikknye Boeing 737-8 som skal leveres i 2022
• Stor bestillingspågang for sommeren 2022
• Lansering av fordelsprogrammet Flyr+, som etablerer langsiktige kundeforhold
• Lansert sommerprogram med 44 ruter til 38 destinasjoner