Den nye avtalen innebærer at Canal Digital leverer tv-underholdning i hotellenes lobbyområder, barer og nærmere 30 000 hotellrom.
– Vi jobber kontinuerlig med å levere den absolutt beste gjesteopplevelsen på våre hotell, og vårt nye samarbeid med Canal Digital er nok et bevis på dette arbeidet. Gjennom vårt nye kanaltilbud får gjestene flere og bedre kanaler innen kategoriene nyheter, sport, dokumentarer, serier og filmer, som uten tvil vil heve gjestens tv-opplevelse under oppholdet, sier Eirik Bogsnes, Executive Vice President for Hotel Services i Nordic Choice Hotels.
Canal Digital, som er Nordens ledende tv-distributør med over 100 tv-kanaler og interaktive tjenester, har høye ambisjoner for samarbeidet med Nordic Choice Hotels.
– Vi anser det som en stor anerkjennelse at Nordic Choice Hotels velger vår tv-løsning for å levere førsteklasses kundeopplevelse i hele Norden. Vi ser frem til å levere og la enda flere få ta del i vår tv-opplevelse. Det brede utvalget omfatter blant annet Discovery, Turner, TV2 (Norge), C More og TV4 (Sverige). Kanaltilbudet vil bli tilpasset behovene i de enkelte landene, sier Ragnar Kårhus som er CEO i Canal Digital AS
Implementeringen av den nye kanalpakken pågår allerede for fullt. Først ut er hotellene At Six og Hobo i Stockholm som åpner allerede 23. mars. I slutten av 2017 forventes det at samtlige hotell har gått over til Canal Digitals løsning.