Den nye avtalen mellom Strawberry og Stockholm Live betyr at Strawberry blir ny navnepartner for arenaen.
Arenaen i Solna utenfor Stockholm er i dag vertskap for de største opplevelsene og sportsøyeblikkene i Sverige og Norden. Samarbeidet med arenaen er en forlengelse av Strawberry sin ambisjon om å tilby et bredt spekter av opplevelser til gjester, medlemmer og kunder sammen med Stockholm Live, som drifter arenaen.
– Det nye navnet, Strawberry Arena, symboliserer opplevelser og mangfold. Dette blir en arena for energi, mot og begeistring. Her skal de beste konsertene spilles, her skal fotballfans gråte og juble, og her skal det være rom for alle. Sammen med Stockholm Live skal vi videreutvikle Nordens største møteplass. Vi er utrolig stolte over at arenaen nå får navnet Strawberry Arena, sier Petter A. Stordalen, eier av Strawberry.
Partnerskapet innledes midt i et intenst år med landslagskamper og Stockholmsderbyn, i tillegg til konserter med verdenskjente artister som Taylor Swift, Pink og Bruce Springsteen. Strawberry Arena er også vertskap for arrangementer som Melodifestivalen, Tech Arena og Sweden International Horse Show. For Stockholm Live betyr avtalen at de nå får en sterk og langsiktig partner med lokalt engasjement tilknyttet arenaen.
– Strawberry er en drømmepartner for oss, og deler Stockholm Lives lidenskap for vertskapsrollen og vårt mål å være best på storslåtte opplevelser. Med Strawberry får Nordens største arena en langsiktig og sterk partner, og sammen skal vi bredde tilbudet av opplevelser til alle som kommer til Stockholm og Solna for å oppleve sport, musikk og møter sammen med andre mennesker, sier Johan. Mägi, kommersiell direktør på Stockholm Live.
Gjennom det nye partnerskapet kan Strawberry tilby gjester og besøkende en helhetlig opplevelse med alt fra mat og overnatting til opplevelser på Strawberry Arena. Strawberry vil få egen VIP-inngang for sine medlemmer, skreddersydde medlemsarrangementer og Strawberry-lounger i samarbeid med hotellene Quality Hotel Friends og Comfort Hotel Solna, som ligger i direkte tilknytning til arenaen.
– I juli skifter arenaen navn til Strawberry Arena og det er en stor milepæl for oss i Sverige. De fleste ser på oss som et hotellselskap, men vi tilbyr alt fra små opplevelser som krydrer hverdagen til «once in a lifetime»-opplevelser. Med Strawberry Arena skal vi skape minneverdige begivenheter og spre budskapet om at mangfold i verden er like viktig som mangfold i opplevelser, sier Carl Oldsberg, Chief Digital Officer i Strawberry.
Stiftelsen Friends og deres arbeid mot mobbing vil fortsatt være representert på arenaen, og gjennom en ny samarbeidsavtale utvides engasjementet også til Stockholm Lives øvrige arenaer.