Radisson Red er et helt nytt internasjonalt hotellkonsept.generasjonen. Rezidor Hotel Group, som er en del av Carlson Rezidor Hotel Group, og har sitt hovedkontor i Brussel, driver hotellet.
Tidløs og moderne
– Radisson Red er Carlson Rezidor’s nye livstilmerkevare inspirert av Milleniums-filosofien. Med fremtidsrettet design tilbyr vi gjestene en ny hotellopplevelse drevet av personlig interaksjon og personlige valg. Dette er en anerkjennelse av hvor stor rolle teknologi spiller i å tilrettelegge alt – både hjemme og på reise, sa Wolfgang M. Neumann President og CEO for Rezidor Hotel Group, i forbindelse med åpningen.
Radisson RED skal reflektere en ”tidløs, moderne generasjon”. Inspirert av kunst, musikk og mote tilbyr selskapet ifølge en pressemelding ”innovativ design som bryter med tradisjonelle hoteller”. Radisson RED skal med dette innfri forventningene til dagens gjester, som ønsker individuelle hotellopplevelser, tilpasset den moderne teknologien.
I tillegg til det nyåpnede Radisson RED i Brussel, er 14 lignende hoteller under utvikling globalt.
– Vi er utrolig stolte over å kunne åpne det aller første Radisson RED hotellet. Alle i Radisson RED gleder seg til å presentere en helt ny hotellopplevelse for verden, sier Eric De Neef, Chief Commercial Officer i Rezidor Group.
Egen app
Radisson RED er ifølge ledelsen skapt for moderne reisende, som søker innovasjon og som forventer at opplevelsene innfris umiddelbart. ”Denne målgruppen forstår ikke hvorfor noen hoteller tar ekstra betalt for raskt internett, og de elsker små overraskelser som har stor betydning. Alt handler om å skape kontakter og dele erfaringer, og de lever og ånder for mobil og internett. De elsker fleksibilitet med et personlig preg og Radisson RED har som mål å innfri disse forventningene”, skriver Rezidor blant annet i sitt presseskriv.
De kreative hos RED (hotellteamet) er alle rekruttert via sosiale medier. Ifølge ledelsen er ”personlighet og service viktig, og de (teamet) har en naturlig forståelse for hva som er viktig for moderne reisende. Hotellets kreative team har bygget en sosial atmosfære der gjestene møtes med nettbrett fremfor en resepsjon. Dette er for å skape den innovative og tilrettelagte opplevelsen som RED representerer”.
RED-appen skal ifølge pressemeldingen spille en stor rolle i denne opplevelsen. Den gir nøkkelfri inngang via gjestenes smarttelefon og fungerer som en virtuell resepsjonist for innsjekk og utsjekk. RED-appen er en fornyet og beleilig nøkkel til alle RED sine funksjoner: Her ligger regningen for mat og drikke, samt nyheter og tips om aktiviteter i Brussel som gjestene ikke vil gå glipp av.
Radisson RED Brussel ligger i hjertet av byen og i gåavstand til det Europeiske parlamentet. Alle de 149-studio rommene har store vinduer og en komfortabel RED-seng, 55” TV, nedleggbart bord, minibar og nok skapplass, flatterende belysning og romslige bad.
OUIbar + KTCHN tilbyr drinker og enkel mat. For å redusere avfall, er alt tilgjengelig «on the go» hos Radisson RED. På den måten skal Radisson RED tilby bærekraftig, lokal, økologisk og alltid fersk mat.
I tillegg til verk laget av moderne kunstnere er hotellet også ”opptatt av lek og moro”. Radisson RED tilbyr derfor EVENT & GAMES studioer, som kan brukes i møtesammenheng og til andre samlinger. Der tilbys det biljardbord, bordtennis og treningsrom.
Internett er tilgjengelig 24/7 i alle kriker og kroker av hotellet.