Med nesten 120.000 aktive brukere og en vekst på 22 prosent hver måned, er Bidroom raskt i ferd med å bli en av de største direkte bookingplattformene online, ifølge selskapets ledelse. Bidroom.com er bestemt på å sette spor i reise- og fritidsverdenen.
Bidroom.com tilbyr en minimumsrabatt på fem prosent, som kan øke til tyve prosent avhengig av tilgjengelighet og beliggenhet. For å få tilgang til rabattene må brukerne registrere seg med en personlig konto. Etter å ha logget inn kan deretter brukerne be om bookinger fra hotellene og bestemme seg for et opphold. Siden betalingen gjøres direkte til hotellet, er Bidroom.com rett og slett en mellomledds-plattform som kobler begge parter til hverandre.
Utvider til Norge
Bidroom.com utvider kontinuerlig sitt driftsområde. I det siste har selskapet inngått flere avtaler med hoteller i Norge, noe som ifølge selskapet selv ikke har gått upåaktet hen blant skandinaviske hotelleiere.
Mens den gjennomsnittlige hotellkommisjonen varierer mellom 15 og 25 prosent, kan Bidrooms to prosent kommisjon være fristende for hotelleiere. Som gjengjeld for den lave kommisjonen ber selskapet om at hotelleierne gir gjestene rabatt på romprisen.
I følge Bidrooms CEO, Michael Ros, har responsen fra hotelleierne vært overveldende positiv:
– Hotelleierne innser endelig den negative effekten av å forholde seg til tradisjonelle bookingnettsider som Booking.com og Expedia, som krever heftig kommisjon fra hotellene. Bidroom.com kommer med noe nytt, og hotellene er ivrige etter å bli med oss, mener Ros.