– Trafikktallene for denne måneden er gode. Med høsten på fremmarsj ser vi at det fortsatt er mange som vil fly til våre populære destinasjoner, samtidig som de forretningsreisende vender tilbake etter sommeren, sier Norwegian-sjef Geir Karlsen i en pressemelding.
Fyllingsgraden, som angir hvor stor andel av flyets seter som er blitt booket, var på 85,2 prosent i august. 99,6 prosent av oppsatte flyginger ble gjennomført.
Punktligheten, målt som andel avganger innen 15 minutter etter ordinær tid, var i august på 82,4 prosent. 98 prosent av alle flyginger landet likevel til oppsatt tid eller inntil én time senere, noe som er det høyeste nivået hittil i år.
– Driften ble denne måneden påvirket av uforutsette hendelser som stormen Hans i Skandinavia og tekniske problemer i trafikkontrollen i Storbritannia. Jeg er glad for at vi kunne sette opp ekstra flyginger fra Oslo til Bergen og Trondheim for å hjelpe reisende med å nå fram, og også for at vi kunne sette inn ekstra fly og mannskaper slik at vi kunne tilby nye avganger påfølgende dag til alle passasjerene som ble berørt av utfordringene i Storbritannia, sier Karlsen.
(©NTB)