Andrea jobber i dag som rådgiver i et av de mest anerkjente kommunikasjonsmiljøene i Norge, TRY i Oslo. Her har hun blant annet vært med i front for utviklingen av deres satsning på TikTok. Hun har hatt en bred kundeportefølje, og jobbet med flere aktører innenfor reiseliv. Nå går turen videre til Helgeland, hvor hun skal jobbe med digital synlighet for å tiltrekke flere besøkende.
– Etter fire fantastiske og lærerike år i TRY ser jeg fram til å ta fatt på nye oppgaver i Visit Helgeland. Jeg har lenge hatt et sterkt ønske om å få dyrket interessen min innenfor natur, opplevelser og reise, også på jobb. Med min digitale kompetanse, spesielt innenfor TikTok, er målet at enda flere skal få opp øynene for regionen. Jeg har stor tro på at å ta større eierskap til denne kanalen vil bidra positivt.
Markedsføring er en av de viktigste oppgavene i Visit Helgelands arbeid for å fremme reiselivet i regionen. Vi planlegger høy aktivitet i året som kommer. Andrea vil få ansvar for synlighet digitalt, særlig gjennom annonsering i sosiale medier og Google, mot norsk og utenlandsk publikum. Hun vil inngå i vårt markedsteam på tre, og jobbe tett med vår nåværende digitale markedsfører som har gått over i egen konsulentvirksomhet.
Andrea er fra Bodø, og bosatt i Oslo. Nå vil hun flytte nordover igjen, og jobbe ut fra vårt kontor i Smørøyet i Mo i Rana fra januar. Hun vil være aktiv i møter med reiselivsnæringen, fotografering og innholdsproduksjon rundt på hele Helgeland.
– Tilbake til røttene mine! Jeg blir inspirert av å utforske nye steder, opplevelser og å møte mennesker. I vennegjengen er jeg selvutnevnt reiseplanlegger. Nå var det på tide å gjøre noe nytt, og etter en endeløs sommer i nord var valget ganske enkelt. Jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med Helgeland, og bli din go-to for reisetips.
På fritiden er Andrea glad i aktiviteter i naturen, vakre solnedganger, gode matopplevelser og sosialt samvær med familie og venner.