Det skjedde bare 24 timer etter at Airbnb lanserte sitt nye, globale program for forretningsreisende. Per i dag har mer enn tusen bedrifter fra over 35 land verden rundt gått i partnerskap med Airbnb.
Blant disse er Google, som nå tillater sine ansatte å dra nytte av Airbnbs sterkt økende utbud av ulike overnattings-alternativer i over 190 land.
– Vi er særlig imponert over hvordan Airbnbs business-program gir våre ansatte muligheten til å finne unike leiligheter og overnattings-alternativer, ofte i uformelle og vennlige omgivelser, sier viseadministrerende direktør Jeff Mannie i det amerikanske online-selskapet Box.
– Responsen på vårt Business Travel-program har vært overveldende, og bekrefter våre undersøkelser som sier at forretningsreisende i økende grad ønsker å redefinere hva en forretningsreise skal innebære, sier Airbnbs Business Travel Lead, Marc McCabe.
Gjennomsnittlig bor forretningsreisende 6,8 dager når de booker gjennom Airbnb, som ifølge McCabe viser at kundene ønsker en blanding av ”business and pleasure”, og legger gjerne til en helg for å i større grad oppleve destinasjonen.
Airbnb for Business-programmet skal assistere selskapene å finne boalternativer som i større grad tar hensyn til de reisendes behov. Her kan du booke direkte gjennom Airbnb, som automatisk sender regningen til arbeidsgiveren.
Opplegget er datastyrt og transparent, og gjør det ifølge Mannie særdeles enkelt for alle parter – utleier, den reisende og arbeidsgiver – å enkelt holde styr på prosessen.
Trending
- Peer Gynt Tours: Derfor deltar vi på TravelMatch i januar
- TAP Air Portugal innfører Premium Economy
- Oman’s wadier – unike fotturer og naturopplevelser
- November-fall for Widerøe
- Bare fem uker igjen: Grand Travel Awards 2026 nærmer seg.
- Eivind Roald: kommersiell finjustering, teknologisk løft og tydeligere kundefokus i Norse
- Smuglansering av SAS Holidays
- Virkes reaksjoner på budsjettforliket
