Det nordiske reiselivsmarkedet er attraktivt fordi innbyggerne har høy gjennomsnittsinntekt, reiser ofte og ikke minst legger igjen over gjennomsnittet med penger når de er ute og reiser. Men hva får den reisende fra Norden til å velge nettopp din tjeneste eller destinasjon? Det er spørsmålet vi stiller i dette gratis webinaret. Lær mer om hva som motiverer en reisende fra Norden, og hva som er viktig for at din kommunikasjon mot målgruppen skal treffe!
Sjekk ut mer om de spennende foredragene, og meld deg på her! Påmeldte får også tilgang til opptak.
Forstår vi virkelig våre kunder?
Hva vi gjør er i irrelevant. Motivasjonen bak betyr alt! The summerer opp den nye vinklingen til markedsføring av det internasjonale byrået Motivation Branding. Ja, en reisende vil muligens velge din destinasjon, ditt produkt eller tjeneste, men hva er motivasjonen bak dette valget? Uten å forstå hvorfor, er det vanskelig å bestemme hvordan man skal påvirke et valg! Foredragsholderne vil dele sin kunnskap, erfaring og gi deg praktiske eksempler som vil inspirere til hvordan dere kan øke salget gjennom forståelse av hva som motiverer mennesker.
Motavation Branding har jobbet med noen av de største merkene i Skandinavia og globalt som feks. IKEA, Carlsberg, Coca-Cola, Danone, VG, Juventus og mange flere.
Du får høre CEO Kristian Wulfsberg Majer og Client Director Julie Holst Berntsen.
Hvordan bør du kommunisere med suksess i det det Nordiske reiselivs markedet?
Prosessen med å utvikle og pleie en merkevare innen reiseliv kan kalles både kunst og vitenskap. Den bør være data-drevet ved bruk av forskning, intelligens og predikativt analyse for å kunne forstå «landskapet» og lede valgene av strategi og posisjonering. De tradisjonelle faktabaserte argumentene er fremdeles gyldige, men kommunikasjonsaktiviteter må også ledes av emosjonelle faktorer. Dette vil sikre at strategiene og aktivitetene reflekterer «det emosjonelle inntrykket» av destinasjonen eller tjenesten, noe som kan være vanskelig å få grep om basert på fakta alene. Nøkkelen til suksess er å forstå målgruppene i de forskjellige Nordiske landene, riktig timing, konsistent god fortellerevne, repetisjon av budskapet og en klar strategisk posisjonering.
I dette innlegget vil foredragsholderne dele kunnskap om nye og relevante kommunikasjonstrender, og gi deg PR-tips for å nå de reiselivskundene du ønsker. Flyet går nå!
Du får høre Kristoffer Gustavsen – Senior Advisor fra Rud Pedersen Public Affairs.
Tid & dato
17. juni kl. 10.00 – 11.30
Webinar løsning: Zoom Webinar
Meld deg på her. Påmeldte får også tilgang til opptak.