Nesten 90 personer samlet seg på Thon Hotel Opera for å møtes og diskutere hva som er nytt i USA, med 22 ulike leverandører som delte de siste nyhetene om produktene sine gjennom presentasjoner og workshops, inkludert representanter fra Brand USA, markedsføringsorganet for US Travel.
Seminaret ble åpnet av den amerikanske ambassadøren til Norge, Marc Nathanson, som delte egne reiseopplevelser til mindre kjente destinasjoner i USA med de 62 agentene, byråene og pressemedlemmene som var til stede.
Kvelden inkluderte 3 økter, som begynte med presentasjoner fra ulike leverandører og deretter gikk over til bordmøter. Etter en kort pause for en buffet med amerikanske delikatesser, fortsatte agentene igjen med møtene med leverandørene før det hele ble avsluttet med en trekning, der noen heldige individer kunne ta med seg en premie.
Følgende destinasjoner og produkter var til stede for å dele sine nyheter og oppdateringer:
ALAMO RENT-A-CAR
ATLANTIC JOINT VENTURE-AC,UA
ATLANTIC JOINT VENTURE-LH
CONDOR AIRLINES
EXPEDIA TAAP
EXPERIENCE KISSIMMEE
GREATER MIAMI CVB
ICELANDAIR NORGE
KLM NORWAY
MARRIOTT HOTELS
ROYAL CARIBBEAN CRUISE LINES
SEAWORLD PARKS & RESORTS
THE BRAND USA
THE GREAT AMERICAN WEST
TRAVEL SOUTH
UNIVERSAL DESTINATIONS & EXPERIENCES
VISIT CALIFORNIA
VISIT TAMPA BAY
WEBBEDS
BRITISH AIRWAYS