Gulskogen blir for øvrig Buskeruds største kjøpesenter med om lag 130 butikker. Feriecenter-butikken får tre ansatte og det vanlige Feriecenter-utseendet som lages av danske Inventa.
Sterke regnskapstall
De åtte butikkene i Feriecenter-kjeden solgte i 2009 reiser for om lag 200 millioner kroner brutto. Det ga gruppen driftsinntekter på 14,1 millioner kroner, en økning på en million fra året før. Og det i et kriseår for de fleste andre.
 Vi har klart å ta markedsandeler og øke volumene. Vår styrke er tilgjengelighet, sier deleier og ansvarlig leder Kjetil Tærud i et intervju i Travel News nummer 6/7 i år.
Tærud mener det skal være like enkelt å kjøpe seg en reise som en bukse, som i mange tilfeller er like dyr. Derfor har han etablert butikkene i kjøpesentre, der kundene er, og har åpningstider som er lengre enn både vanlige butikker og reisearrangørenes telefontjeneste.
Ser på nye byer
Ingen skal beskylde Feriecenter-kjeden for å ha økt salget ved å dumpe prisene. Mens både driftsresultatet og resultat før skatt i 2009 endte på om lag 400 000 kroner, var begge resultatene året før på minus 0,9 millioner.
Omsetningen vil trolig øke i årene framover.
 Vi vil styrke eksisterende butikker, men også ha treÂfire nye, sier Tærud.
Etter åpningen i Gulskogen Kjøpesenter ønsker Tærud seg mer på Vestlandet, gjerne Stavanger, men også de andre flyplassbyene som Kristiansand, Oslo og Moss er aktuelle. Klarer imidlertid ikke en ny butikk lønnsom drift innen rimelig tid, får den ikke leve på de andre.
 Vi vil være harde på å legge ned enheter som ikke viser svarte tall, sier Fericenter-lederen.
Av den grunn stenger butikken på Hønefoss fra nyttår.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 25.11.2010 klokken 10.05