Hvert år deles årets kundeservicepris ut på Kundeservicedagene, med totalt syv bransjevinnere samt en hovedvinner av «Årets kundeservice». Prisen er basert på resultatene i KSindeks. Dette er Norges største og eneste undersøkelse som spør kundene direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de har vært i kontakt med de siste 14 dagene. Kantar TNS spør årlig 40 000 kunder, og får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap. Prisen deles ut av Kantar i samarbeid med Tekna og LeadDesk.
I kategorien reise, og i sterk konkurranse med de to andre finalistene Widerøe og VY, stakk Ving av med den gjeve prisen.
− Det er alltid viktig å få kundens bekreftelse på at det vi gjør er rett, og det er spesielt viktig nå. Vi har lagt to tøffe år bak oss – først Thomas Cook-konkursen og nå koronaen, som virkelig topper alt. Vi har jo hatt mange kunder som har fått ferien sin ødelagt, og vi har prøvd å gjøre vårt aller beste for å imøtekomme dem med respekt og løsningsmuligheter i en vanskelig tid, sier Ann-Renée Degnes, leder for Vings kundesenter.
− Hvis det er noen som har slitt i 2020 så er det reiselivsbransjen. Da er det veldig hyggelig å kunne tildele Ving Norge prisen for beste kundeservice innen reiselivsbransjen i 2020. Dette er et selskap som har vært i voldsomme omveltninger, når Thomas Cook gikk konkurs og de kastet seg rundt og ble et nytt nordisk selskap. På toppen av dette å greie å vinne prisen for beste kundeservice innen kategorien reiseliv er ikke annet enn svært imponerende! Gratulerer til Ving, sier Erlend Espedal, seniorrådgiver i Kantar Norge.
− God kundeservice er veldig viktig for oss i Ving, og det gjennomsyrer hele selskapet – fra toppen og i alle ledd. Vi jobber alltid for å bli bedre, og har mye fokus på dialogen med kundene våre og at de skal føle seg forstått. Det som er viktig for kunden, er det som er viktig for oss. Å vinne denne prisen er helt fantastisk! Vi er utrolig stolte, og hele konsernet jubler nå, avslutter Ann-Renée.