– Vi er utrolig stolte av at vi har fått denne prisen, som viser at vi i vår digitale verden fortsatt har fokus på kunden, og kundens behov for personlig kontakt. Vi legger stor vekt på kundetilfredshet i alle våre kontaktpunkter, og kombinerer dette med fokus på effektivitet og tilgjengelighet, sier Hanne Mette Holtmann, Leder for TUIs Virtual Customer Center.
Bakgrunnen for utmerkelsen blir av juryen beskrevet som følger: Kundene kom frem til imøtekommende kundebehandlere som var spesielt gode i å stille spørsmål, lytte, vise god produktkunnskap og gi gode løsninger.
Grundig undersøkelse
Hele 132 kundesentre fra 16 forskjellige bransjer har i år blitt undersøkt og målt på flere kriterier – uten å vite om det. 3300 samtaler har blitt gjennomført, og årets vinnere har blitt kåret. SeeYou bruker såkalte «Mystery Calls» i arbeidet med å finne de beste på kundeservice. Hvert kundesenter blir ringt opp av 25 forskjellige observatører som gjennomfører et rollespill hvor de gir karakterer på ulike kriterier. Alle er testet på det samme – blant annet mottak og velkomst, ventetid, kundebehandlerens løsning, avslutning og totalinntrykk.