– Service er en følelse og gjestens opplevelse er ditt varemerke. Gjennom å trene EQ i alle ledd på hotellene skal vi tilrettelegge så vi klarer å møte våre gjesters behov på best mulig måte for å bygge lojalitet, sier Henrik Ståhl Director of Operation, Quality Hotel Norge.
Det nye samarbeidet mellom Quality Hotel og EQ Europe skal bidra til å utvikle og tydeliggjøre «emotional intelligence» i samsvar med kjedens verdier.
– Å bygge EQ for Quality Hotel innebærer at man setter seg inn i gjestens situasjon for å forstå og få innsikt i hvordan gjesten føler seg, og samtidig identifisere de følelsesmessige nøkkelfaktorene som driver deres atferd. På denne måten, håper vi at gjestene møtes av mer personlig service og at hver enkelt føler seg som en verdsatt og ettertraktet gjest, sier Margareta Sjölund, grunnlegger av EQ Europe.
Som en del av satsningen har Quality Hotel skapt en ny stilling med ansvar for kjedens kultur.
Culture Officer er ansvarlig for å implementere og sikre utviklingen av servicekulturen gjennom ‘Culture Club’ på hotellene og identifisere talenter på hotellene sammen med lokal ledelse. Culture Officer vil utvikle kjedetilpasset opplæring, utviklingsprogram og rekrutteringsprosesser, inspirere medarbeidere og dele gode «best practice» eksempler fra hotellene.
– Ved å satse på våre viktigste ressurser, våre kollegaer, skal vi skape en inspirerende bedriftskultur, og heve forventningsgraden til gjestene gjennom å utøve personlig service. Vi vil sammen med våre medarbeidere være kulturbærere for merkevaren Quality Hotel, sier Odd Petter Meinseth, kjedens nye Culture Officer i Norge.