Ifølge Stig Grongstad, Leder Innkjøp Motor Norge i If, er det integrasjonen mot selskapets eget skadesystem og det landsdekkende nettverket som gjorde utslaget. I tillegg har Hertz utviklet nye tekniske løsninger som gjør det enda enklere å få en erstatningsbil.
– Vi er svært godt fornøyd med leveransene fra Hertz. At selskapet er integrert mot vårt skadesystem fører til at våre kunder på en enkel og sikker måte får den erstatningsbilen de ønsker, sier Grongstad blant annet om treårsavtalen.
Hertz sine sertifiseringer og nettverk var også viktig for If.
– Hertz har utleiekontorer overalt hvor våre kunder ferdes, som gjør at når en skade oppstår er en erstatningsbil aldri langt unna, sier Grongstad.
Gjennom den ny avtalen skal det bli enda enklere å hente ut en erstatningsbil på verkstedet.
– Et av målene våre er at man raskt skal kunne bekrefte og hente ut leiebilen med mobilen. Papirer som må signeres og bilnøkler som skal utleveres tilhører snart fortiden, sier administrerende direktør Trygve Simonsen i Hertz Bilutleie om den fornyede avtalen.