Siden oppstarten mot det norske markedet i 2014 har Secret Escapes fått en medlemsbase på over 370 000 personer. Bare i 2016 har de hatt en vekst på 100 000 nye medlemmer i Norge. På verdensbasis har de over 27 millioner medlemmer. De mener veksten er svært god med tanke på det norske markedets kjennskap til denne type reiser, og tror veksten vil fortsette.
– Veksten i Norge har vært veldig bra. Norge er ikke et land som har noen sterk tradisjon for sider med «flash deals», så vi er veldig fornøyde med den vekst vi har hatt, sier Ognjen Zeric, A Managing Director for DACH, Benelux og Scandinavia i Secret Escapes.
Det er ikke bare nordmenn som kjøper luksusreiser i utlandet. Utlendinger trekkes også til det voksende luksusmarkedet i Norge.
– Man kan helt klart se at det er stor interesse for Norge blant våre engelske og tyske medlemmer. Siden vi åpnet for booking fra USA og Asia opplever vi enda større trykk på det norske markedet. Medlemmer fra disse markedene ønsker gjerne ferdiglagede pakkereiser der de kan oppleve både Oslo, Bergen og Tromsø for eksempel, sier Zeric
De ser at nordmenn ikke bare drar på hytta i helgene lenger, men også kan sies å være noen luksusdyr. Det dyreste og mest luksuriøse hotellet en nordmann har booket via Secret Escapes er Burj Al Khalifa i Dubai. Normalt koster det rundt 25 000 kroner per natt, men denne personen fikk det til rundt 15 000 med Secret Escapes tilbud.
– Det er en tydelig trend; nordmenn bryr seg nesten ikke om pris. Det som er viktig er at hotellet er fint og luksuriøst og har gode inkluderinger. Det kan være spa, middag, all-inclusive eller andre typer oppgraderinger, sier Zeric.