SAS vil dele ut gullkort på livstid

SAS har lagt frem et bedre kvartalsresultatet enn forventet, selv om det ble en kvart milliard i minus. Nå varsler selskapet enda større satsing på Eurobonus.

0

– Eurobonus er en av de viktigste satsningsområdene de nærmeste seks til ni månedene, sier SAS-direktør Eivind Roald i en kommentar til Dagens Næringsliv.

Resultatet for første kvartal er betydelig bedre enn samme periode i fjor, noe som virker lovende for fortsettelsen. Omsetningen gikk ned fra 8,4 til 8,3 milliarder. Resultatet ble imidlertid forbedret fra minus 829 i samme periode i fjor (november til ut januar) til minus 404 millioner kroner.

Fremover skal SAS satse på digitale løsninger, og ikke minst på sitt lojalitetsprogram.

– Slik skal vi sikre nåværende og nye kunder, sier Roald i en kommentar til satsingen.

Han lover flere endringer i Eurobonus-ordningen over sommeren. Blant annet skal man kunne sikre seg gullkort for livet.

– Dersom du har vært lojal SAS-kunde i minimum ti år, og hatt gullkort i denne perioden, ønsker vi å belønne lojaliteten med et gullkort for resten av livet, sier Roald.

Det skal også bli mulig å fryse medlemsnivået i Eurobonus-programmet – i perioder der man ikke reiser så mye. I tillegg skal det satses på tjenester og flere muligheter for bruk av SAS-kortet.

– Det viktigste vi kan gjøre er å gjøre flere seter tilgjengelige for våre Eurobonus-kunder, og i tillegg gi lettere tilgang til disse, forklarer Roald ti DN, der han samtidig annonserer flere perioder med kampanjer, der kundene skal kunne kjøpe Eurobonus-billetter til rabatterte priser.

Del.

Om forfatteren

Redaktør, REIS [email protected]

Kommentarer er stengt.

The travel news MAGAZINES!

  • Om Oss

    TRAVELNEWS

    Travel News er en uavhengig og kritisk formidler av informasjon og kunnskap for alle deler av reiselivet. Vi konsentrerer oss om næringslivsjournalistikk og følger betalingsstrømmene i bransjen.

    Travel News formidler stoff om reisebyråer, fly, hotell, charter og turoperatører, rederier, leiebil og alt annet som har sin naturlige plass i reisebransjen.

  • TIPS OSS

    captcha

  • Flickr-Bilder