Februartall fra Norwegian

Produksjonsvekst, høy fyllingsgrad og god passasjervekst påvirker Norwegians trafikktall positivt i februar.

0

Totalt reiste nærmere 1,9 millioner passasjerer med selskapet denne måneden, en økning på 15 prosent sammenlignet med i fjor. Fyllingsgraden var på 85,6 prosent, opp 0,8 prosentpoeng.

I februar fløy 1 871 396 passasjerer med Norwegian, en økning på 15 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. Den totale trafikkveksten (RPK) økte med 20 prosent, mens kapasiteten (ASK) økte med 19 prosent.

– Vi er godt fornøyd med at stadig flere velger Norwegian, enten de skal på jobbreise eller ferie. Mye av veksten kommer internasjonalt, ikke minst på de interkontinentale rutene. I tillegg ser vi god utvikling på innenriksrutene i Spania og på rutene mellom de franske karibiske øyer og den amerikanske østkysten. I Norden er etterspørselen stabilt god, sier Norwegians administrerende direktør, Bjørn Kjos.

Norwegian lanserte i februar nye ruter mellom Paris (CDG) og de amerikanske byene New York, Fort Lauderdale og Los Angeles. Dette er selskapets første ruter mellom Frankrike og USA, og har allerede blitt godt mottatt.

Norwegians første av totalt 30 nye og noe større 787-9 Dreamlinere kom inn i flåten denne måneden. Totalt fire fly av denne typen leveres direkte fra Boeing-fabrikken i år. En splitter ny Boeing 737-800 av totalt 17 i 2016 kom også inn i flåten denne måneden. Med en gjennomsnittsalder på 3,6 år, er Norwegians flyflåte blant de mest moderne og miljøvennlige i Europa.

Norwegian gjennomførte 99,7 prosent av de planlagte flygningene i februar, hvorav 79,5 prosent gikk på oppsatt rutetid.

Del.

Om forfatteren

Tom Andersson

Redaktør, Travel News, tom@reis.no

Kommentarer er stengt.

The travel news MAGAZINES!

  • Om Oss

    TRAVELNEWS

    Travel News er en uavhengig og kritisk formidler av informasjon og kunnskap for alle deler av reiselivet. Vi konsentrerer oss om næringslivsjournalistikk og følger betalingsstrømmene i bransjen.

    Travel News formidler stoff om reisebyråer, fly, hotell, charter og turoperatører, rederier, leiebil og alt annet som har sin naturlige plass i reisebransjen.

  • TIPS OSS

    captcha

  • Flickr-Bilder