Widerøes kunder utsatt for forsøk på phishing

I tidlige morgentimer onsdag er det sendt ut en epost fra en adresse som tilsynelatende er Widerøes kundesenter, til et ukjent antall mottakere.

0

Det er så langt ukjent hvor mange eposter som er sent med support@wideroe.no som avsender. Selskapets systemer har stoppet mer enn 6000 eposter.

Epostene har E-faktura som avsender og Apple-konto informasjonen kredittkort XX-5126 har vært utløpt !» i emnefeltet.

Fra: E-faktura © <Support@wideroe.no>
Dato: 14.10.2020 06:39 (GMT+01:00)
Til: g-gru@online.no
Emne: Apple-konto informasjonen kredittkort XX-5126 har vært utløpt !

Det kan se ut som at det primært er epostadresser som ender med @online.no som er plukket ut i pishing-forsøket. Widerøe kan ikke utelukke at den også har gått til andre typer epost-adresser, og ber alle kunder være på vakt.

– Første tegn til phishing-forsøk ble oppdaget klokken 03:45 natt til onsdag, forteller kommunikasjonssjef i Widerøe Catharina Solli.

– Vi oppfordrer mottakere av eposten om å ikke åpne eposten, men slette den direkte, avslutter hun.

Share.

About Author

Comments are closed.