Ving styrker seg i Hellas

Reisearrangøren Ving lanserer i disse dager nyheten Cook’s Club og det første familievennlige Casa Cook-hotellet, begge på Kreta.

0

Totalt vil hele Thomas Cook Group, som Ving er en del av, sende over tre millioner reisende til Hellas i år, fordelt på 15 øyer og 70 ulike reisemål. Drøyt 300 000 av dem er nordiske.

I disse dager innvies Vings seneste hotellkonsept, Cook’s Club, i Hersonissos på Kreta, og på slutten av sommeren lanseres også det første familievennlige Casa Cook-hotellet, også det på Kreta.

I tillegg åpner Ving sitt første voksenhotell på Kos, Sunprime Pearl Beach, i juli. Med de nye konsepthotellene vil Ving både lokke til seg nye målgrupper, og samtidig befeste stillingen sin i Hellas.

– Hellas er vår nest største destinasjon etter Spania, og er et strategisk viktig satsningsområde. Målet vårt de neste årene er å kunne utvide porteføljen vår enda mer og lansere enda flere konsepthotell der, noe vi vet kundene våre ønsker seg. Med mer enn tusen ansatte og mange verdifulle partnere i Hellas, er vi også forpliktet til å gjøre dette på en riktig og bærekraftig måte, som gagner både Thomas Cook og de lokale samfunnene der vi har våre virksomheter, sier direktør i Ving Norge, Christian Grønli.

Thomas Cook investerer ca. 201 millioner euro – ca. 1,9 milliarder kroner – i den greske turistnæringen i løpet av 2018, noe som er en økning på 22 prosent sammenlignet med 2016. Det er en satsning som er svært velkommen.

– Thomas Cook er en nøkkelpartner i utviklingen av turistindustrien vår. Vi støtter og ønsker velkommen nye investeringsprosjekter som kan bidra til å gjøre Hellas attraktivt som turistdestinasjon, sa Elena Kountoura, gresk turistminister, ved innvielsen av Vings nye hotell Cook’s Club.

Share.

About Author

Bjørn Moholdt

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.