Økt cruisefeber i Apollo

Apollo har økt cruisesalget hittil i år med ti prosent sammenliknet med fjoråret, og økningen er størst i Middelhavet og innenfor skjærgårdscruise

0

Stadig flere legger også ferien til Karibia, ifølge en pressemelding fra selskapet.

– Den økte interessen handler nok mye om at det er blitt enklere både å bestille og reise på cruise, sier Tonje Løkaas Fossum, markedssjef i Apollo.

Det er hovedsakelig par og tenåringsfamilier som lokkes til havs. Trolig er det derfor cruise i Middelhavet øker mest, med Barcelona som den mest populære avreisehavnen.

– Nordmenn elsker Middelhavet og Barcelona er den letteste byen å fly direkte til fra hele landet, forteller Fossum.

Stadig flere drar også på cruise i Karibia. De siste tre årene har Apollo hatt en økning på 50 prosent i salget av cruiseferier til steder som Aruba, St. Marteen og Mexico.

Det er ikke bare store cruise som frister. Apollos skjærgårdscruise i Kroatia fortsetter å øke. Totalt er salget opp 20 prosent sammenliknet med fjoråret, som igjen hadde en økning på hele 50 prosent mot året før.

– Skjærgårdscruise er den ultimate måten å oppleve landet på, mener Fossum.

Disse cruisene i Kroatia starter i Split. Derfra seiler man videre til blant annet Hvar, Brac, Dubrovnik og Makarska. Hos Apollo er det også mulig å kombinere skjærgårdscruise med en uke i Makarskas riviera.

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.