TUI: Slik blir reiseåret 2019

Neste år vil Tyrkia være tilbake for fullt, vi velger mer fleksible reiseløsninger, og bærekraft er viktigere enn noen gang, ifølge reisegiganten TUI.

0

For TUI har 2018 vært et hektisk år, med åpning av nye destinasjoner, nye hoteller over hele verden, tusenvis av nye opplevelser og en historisk hetebølge.

Kort beslutningstid:En av de største endringene selskapet ser for 2019 er i nordmenns reisemønster. Der man tidligere planla reiser i god tid blir reisene I 2019 bestilt mye tettere opp til avreise. Flere muligheter enn noen sinne, lave priser og økt behov for fleksibilitet er hovedgrunnene til disse endringene.

Tyrkia for fullt:Den andre store endringen selskapet ser er hvor nordmenn ønsker å reise, særlig i sommermånedene. Spania og Mallorca har lenge vært våre mest populære destinasjoner. Neste år vil norske og nordiske reisende heller velger Tyrkia og Hellas. Tyrkia gjør det ultimate comeback og TUI forventer ytterligere 60 prosent vekst neste år. Det forventes også noe endring i reisende fra Bulgaria til Tyrkia. For vinteren forventes ytterligere vekst I interessen for Thailand.

Mer fleksible:2019 blir også det året da de mer normale ferieintervallene på en til to uker erstattes av mer fleksible løsninger. Dagens kunder ønsker å kunne utnytte fridagene på en annen måte og legge opp langhelger og badeferie med mer fleksibilitet.

Flere konsepthoteller:Selv om nordmenn er svært bereiste så foretrekker vi fortsatt enkelhet og forutsigbarhet. TUIs egeneide konsepthoteller ligger fortsatt øverst på topplisten og forventer vekst i segmentet for 2019. Særlig barnefamilier velger disse løsningene, og man ser også den samme trenden for barnefrie hoteller for voksne.

På bakgrunn av disse trendene vil TUI åpne 15 nye egeneide konsepthoteller I 2019. TUI har sitt største hotelltilbud noen sinne sommeren 2019, med blant annet seks nye TUI Blue-hoteller og nye TUI Family Life Kaya Side i Tyrkia.

 tillegg vil ni nye hoteller lanseres for vinteren 2019/2020.

Cruise fortsetter veksten:Interessen for cruise-ferie vokser i Norden, det samme gjør interessen for helsereiser og ekstraordinære opplevelser. TUI forventer sterk vekst i denne typen cruise-ferier i året som kommer. Trenden viser også at Middelhavet er mest populært, med Karibia på en sterk andreplass.

Cruise-ferie har tradisjonelt vært mest populært blant voksne som reiser alene, men man ser et interessant generasjonsskifte for 2019. Stadig yngre reisende velger denne ferieformen og det er allerede vekst i Norden på 32 prosent. Yngre familier med barn står for store deler av denne veksten.

Digital vekst:Det er et velkjent faktum at Norden leder an innen digitale løsninger og utvikling, det samme gjelder reisesektoren. Andelen nettbasert salg hos TUI er i dag på ca. 90 prosent, mens det i andre europeiske TUI-markeder fortsatt ligger på bare 10 prosent. Mens handlekurvene i tradisjonelle butikker krymper er shopping på nett og i app voksende. TUI har aldri solgt flere reiser og opplevelser via mobil og trenden vil øke i 2019.

Bærekraft stadig viktigere:Bærekraftige reisemuligheter vil ha desidert størst vekst de kommende årene, og vi vil se endringer allerede i 2019. Ifølge en undersøkelse gjort av TUI sier syv av ti kunder at de er villige til å gjøre livsstilsendringer til fordel for miljøet. Gode ​​vaner vil påvirke feriemulighetene som tilbys, og miljøsertifiserte hoteller, øko-resorts og mer bærekraftige utflukter vil drive preferansene i 2019. Over 50 prosent av TUIs kunder valgte miljøsertifiserte hoteller i 2018, dette forventes å øke i det kommende året.

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.