Tar opp konkurransen med Reiselivsmessen

På Utforsk Verden er fokus rettet mot de besøkende, sier initiativtakerne til den nye reiselivsmessen kommende helg.

0

Ifølge prosjektleder Arne Sundt-Bjerck – som også står bak B2B-arrangementet TravelMatch – er Utforsk Verden noe bransjen selv har tatt initiativet til.

– Det blir rendyrket reiseliv, uten forstyrrende elementer, lover han.

Utforsk Verden er også spisset mot utgående trafikk, med størrelser som Vista Travel, Royal Caribbean og Thai Airways som tre av et 40-talls utstillere.

– Fokus er på de besøkende, som i tillegg til at de skal få den informasjonen de trenger – pluss litt til – også er med i trekningen av ulike premier, lover Sundt-Bjerck.

Et omfattende seminar-program er ifølge prosjektlederen en av bærebjelkene ved Utforsk Verden. I løpet av de to dagene er det satt av tid til mer enn 30 ulike foredrag og seminarer, der besøkende får stillet nysgjerrigheten, og i noen tilfeller gode tips til alt fra foto til hva du må ha med deg på ekspedisjonscruise med Hurtigruten.

– Seminarene vil ha stor nytteverdi for den enkelte, hevder Sundt-Bjerck, som tror at beliggenhetene i Oslo sentrum vil senke terskelen for besøket.

– Du trenger ikke forhånds-planlegge, det er bare å stikke innom, sier han.

Reiselivsmessen i januar hadde ifølge messens egne tall mer enn 42 000 besøkende i løpet av tre dager, et tall Utforsk Verden ikke kommer til å utfordre. Til det er tiltaket på Radisson Blu Scandinavia ved Holbergs plass i Oslo for ferskt, og lokalene alt for små.

Markedsføringen av Utforsk Verden har skjedd gjennom deltakernes egne nettverk samt sosiale medier, i tillegg til noe avisannonsering.

Initiativet til messen bunner i frustrasjon med den tradisjonelle reiselivsmessen i januar, der flere av deltakerne på kommende helgs messe følte de ikke fikk den valuta for satsingen de håper å få med et mer spisset arrangement.

At Arne Sundt-Bjerck er valgt som prosjektleder og organisator er ingen tilfeldighet. Han står bak B2B-arrangementet TravelMatch, i tillegg til at han har en finger med i Antor, som organiserer de utenlandske turistkontorenes innsats mot Norge.

– Det er helt klart en overlappingseffekt her, og neste år kommer trolig TravelMatch til å arrangeres samtidig med Utforsk Verden, for å utnytte synergien i de to arrangementene, sier Sundt-Bjerck.

Les mer om messen her!

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.