Sterkt årsresultat av AccorHotels

Med stabil drift og dynamisk utvikling i 2018 leverer AccorHotels en meget sterk årsrapport: Inntekt på drøyt 3,6 milliarder euro og vekst på 8,8 prosent.

0

– Årsresultatet gjenspeiler en dyp transformasjon innen AccorHotels, ikke minst gjennom salg av eiendomsdivisjonen vår og takket være et stort antall nye oppkjøp. Vi presenterer igjen nye rekordnivåer, som er helt i tråd med målsetningene våre. AccorHotels fortsetter å vokse gjennom økte globale markedsandeler og konsolidering av balanseregningen, sier Sébastien Bazin, styreformann og konsernsjef i AccorHotels.

AccorHotels har i 2018 hatt god suksess i flesteparten av nøkkelmarkedene sine. Selskapet fortsatte sin transformasjon mot lavere andel eierskap gjennom salg av 64,8 prosent av AccorInvest samt en rask omfordeling av kontantstrømmer fra viktige oppkjøp. Takket være en rekordhøy organisk vekst på nesten 44 000 nye rom (300 hoteller), avsluttet AccorHotels året 2018 med en hotellportefølje på 703 806 rom (4780 hotell). I tillegg er det nå 198 000 nye rom (1118 hotell) underveis, hvorav 78 er i vekstmarkeder og 49 prosent i Asia og Oseania.

Konsernet har i løpet av året hatt en solid vekst i omsetningene med inntekter på 3610 millioner euro, som er en økning på 8,8 prosent (like-for-like) og opp 16,9 prosent sammenlignet med 2017. De rapporterte inntektene i løpet av året gjenspeilte blant annet nye oppkjøp og frasalg, som hadde en positiv effekt på 394 millioner euro, ikke minst takket være kjøpet av Mantra, Mövenpick, Atton, Gekko, ResDiary og Adoria.

Share.

About Author

Redaktør, Reis og Travel News, [email protected]

Comments are closed.