Sterk vekst i høstferiesalget

TUI har solgt 30 prosent flere reiser til sydlige strøk enn på samme tid i fjor.

0

– Det er alltid høy etterspørsel hos oss i skolens ferier, men en så stor vekst i antall solgte reiser i årets høstferie kom faktisk litt overraskende på. Den gode sommeren her hjemme har kanskje gitt mersmak, og flere vil sikre seg en god og varm familieferie, sier Usman Jasrae, leder for digitalt salg og markedsføring i TUI Norge.

Statistikk fra Virkes Reisepuls-undersøkelse viser at 34 prosent av befolkningen planlegger å ta fri i høstferien, mer enn halvparten av disse velger å bruke den tiden i utlandet. Undersøkelsen viser også at hyttetur er veldig populært om høsten, og tid med familie og venner er det vi setter høyest når vi først har fri.

Nordmenn flest velger soltrygge europeiske reisemål i høstferien, og 80 prosent av dem som reiser utenlands med TUI er barnefamilier. Kreta, Rhodos og Mallorca er toppvalg for de aller fleste, men Tyrkia er fortsatt den destinasjonen med størst vekst i sommer og også i høstferien, selv om Kypros sniker seg inn på plassen foran (4.).

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.