Solid satsing på utlandet

Norske alpindestinasjoner investerer 20 millioner kroner i markedskampanjer i utlandet denne høsten.

0

Det nystartede landsdelsselskapet Norske Fjell SA har fjellet som tema, og har satt seg som mål å øke antall utenlandske gjester i alpine destinasjoner med 30 prosent de neste tre årene.

Selskapet har over 20 millioner kroner i budsjett til formålet.

Den norske alpinnæringen investerer ellers i både heiskapasitet og et betydelig antall nye senger. Dette skjer i stor grad med utlandet for øye.

– Vi har tradisjonelt satset mot modne markeder som Danmark og Sverige, men skal vi belegge alle nye senger må vi bearbeide forholdsvis nye markeder hvor vi ser et urealisert potensial, sier daglig leder i Norske Fjell, Jean-Francois Gehin, til nettstedet Reiselivsnyheter.

Derfor satses det nå betydelig lengre sør i Europa, mot blant andre Nederland, Storbritannia og Tyskland.

Dette skjer i tett samarbeid med Innovasjon Norges utenlandske kontorer.

– Vi tenker langsiktig her og vil også arbeide med å tilpasse våre produkter til flybårne gjester. Det er der potensialet ligger. Det åpnes stadig nye attraktive flyruter og vi forventer økt andel av de som flyr inn til Norge, sier Gehin.

Han understreker at ekspansjonen må skje på en så bærekraftig måte som mulig.

De norske alpindestinasjoner har gode argumenter i salgsarbeidet, ifølge Gehin. Betydelige snømengder med høy kvalitet, lang sesong og den spesielle nordiske naturen. Her er også gode barneskianlegg, forhold for kveldskjøringen og komfortable hytter med ski in/ski ut.

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.