Solid økning for De Historiske

De Historiske Hotel & Spisesteder vokste med 19 prosent i fjor. Siste medlem i sammenslutningen er Britannia Hotel Trondheim.

0

Britannia Hotell er et av dem fem som kom igjennom de 798 kriteriene som organisasjonen stiller til sine medlemmer. Trolig har det sammenheng med prislappen på over én milliard kroner for totalrenoveringen.

– Det skal henge litt høyt å være medlem av De Historiske. Vi stiller svært strenge krav. forteller Nils Henrik Geitle, administrerende direktør i De Historiske & Spisesteder, i en pressemelding.

De Historiske utgjør i dag 81 hoteller og spisesteder, og mottok bare i fjor 33 søknader fra hoteller som vil bli med.

– Nåløyet skal være trangt, sier Geitle.

Visjonen for Britannia er å skape et reisemål i seg selv.

– Britannia Hotell oser av historie og kvalitet, så De Historiske er en god match, sier hotelldirektør Mikael Forselius.

Britannia er også tatt opp som medlem i The Leading Hotels of the World, som reflekterer hotellets sterke satsing mot det internasjonale high-end leisure- og business-markedet.

Folks interesse for autentiske opplevelser er generelt økende, og stadig flere nordmenn velger norgesferie. På få år har andelen økt med 17 prosent. Reiselivsdirektør i Innovasjon Norge, Bente Bratland, mener Britannia Hotell blir ikonisk, og ikke bare for Trondheim..

Bratland er heller ikke overrasket over veksten til De Historiske. Ifølge en undersøkelse utført av Innovasjon Norge sier 62 prosent at de vil besøke historiske bygninger og steder i løpet norgesferien.

– Mange av oss som reiser på ferie- og fritidsreiser jakter på meningsfulle, personlige og minneverdige opplevelser. De Historiske har blitt en godt synlig aktør i hjemmemarkedet og merkevaren blir forbundet med unike og gode opplevelser. Mange reisende ønsker nettopp å oppleve noe som er unikt og har sin egen sjel, forteller hun.

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.