Skal gire BusinessClass.com opp mot lansering

Nysatsingen BusinessClass.com har hentet inn Henrik Hanevold som produktsjef når selskapet nå nærmer seg take-off.

0

Hanevold kommer stillingen som ansvarlig for det nordiske ferie- og fritidsmarkedet i Singapore Airlines.

– BusinessClass.com er en utrolig spennende satsing som jeg er stolt over å ha blitt invitert ombord på, sier Hanevold.

Riktig profil

Markedet for reiser i premiumsegmentet vokser i takt med at tradisjonelt dyre produkter blir tilgjengelige for stadig flere, og mens andre fokuserer på lavest mulig pris – og størst mulig volum – går BusinessClass.com en annen vei.

Hanvold utdyper:

– Tradisjonelt har reiser på Business Class og opphold på femstjerners hoteller vært forbeholdt forretningsreisende eller privatpersoner med dype lommer, men dette har endret seg de siste årene. Stadig økende kapasitet og konkurranse i flybransjen har ført til flere kampanjer og mer attraktive priser enn før. 

Utviklingen i markedet kombinert med en økende interesse for premiumreiser, danner bakteppe for det som skal bli et nytt norsk digitalt reiselivseventyr.

– Vi har brukt fire år på å bygge verdens beste metasøk for premiumreiser, og nå nærmer vi oss lansering, forteller reiselivsgründer Jason Eckhoff entusiastisk. 

– Jeg har lenge tenkt på Henrik som en riktig profil for BusinessClass.com, og nå var timingen riktig for å få ham med på laget. Han har et brennende engasjement for premiumreiser og tilfører produkt-kompetanse og erfaring som blir sentral i vår suksess.

Hanevold har siden 2013 vært ansatt i Singapore Airlines med base i Oslo, først som salgssjef for Norge, og senere som ansvarlig for det nordiske ferie- og fritidsmarkedet. Han bringer også med seg over ti års erfaring fra Radisson Blu Hotels & Resorts og et par år i teknologiselskapet Amadeus. 

God handel

Innsikten i både fly, hotell og teknologi vil komme godt med når BusinessClass.com lanseres og utvikles, en prosess Eckhoff ser som kontinuerlig.

– Vår målgruppe er reisende med mye erfaring og høye forventninger, og vi legger derfor mye innsats både i vår teknologiske plattform og de partnerskap vi inngår med flyselskap, hoteller og andre leverandører. 

Hanevold får ansvar for produkter, leverandører og partnerskap i BusinessClass.com, som i forkant av lanseringen har flyttet inn i nye lokaler på Tjuvholmen. Lanseringsdato er ikke fastsatt, men Eckhoff og Hanevold letter litt på sløret og lover spennende nyheter innen sommeren.

– For meg har alltid transporten vært en minst like stor del av reisen som selve destinasjonen. Nå ser jeg frem mot å hjelpe andre med å reise og bo godt på tur. Og ikke minst – selv om det er snakk om dyre reiser er jeg sikker på at alle vil gjøre en god handel.

Share.

About Author

Comments are closed.