Skal bli størst i verden

TUI Blue har i løpet av de neste årene ambisjoner om å bli verdens største ferie- og fritidshotellkjede, og med det også den største hotellmerkevaren i segmentet ferie- og fritidshoteller.

0

Hotellkjeden blir TUI Gruppens globale flaggskip, med en portefølje som vil vokse fra ti til rundt hundre hoteller innen 2020.

Fra sommeren 2020 vil konsernet konsolidere merkevarene TUI Blue, TUI Sensimar og TUI Family Life under TUI Blue-konseptet.

– Hotellvirksomhet er fortsatt et sterkt og attraktivt vekstsegment, og TUI har mange års erfaring som hotellutvikler, investor og operatør. TUI er et ledende internasjonalt varemerke, og det vi har manglet var et hotellmerke med global tilstedeværelse som gjenspeiler det, sier Fritz Joussen, konsernsjef TUI Group.

Den utvidede porteføljen av TUI Blue-hoteller vil ifølge en pressemelding «øke synligheten og relevansen til merkevaren». Kunder vil ifølge ledelsen «dra nytte av et bredere utvalg av TUI Blue-hoteller rundt om i verden».

Bortsett fra tilstedeværelsen i Sør-Europa og Karibia, fokuserer TUI-konsernet og dets hoteller og feriesteder også på andre vekstregioner, inkludert Sørøst-Asia og Det indiske hav, som også ifølge TUI-ledelsen gir stort potensiale for TUI Blue.

– Siden utviklingen og lanseringen av TUI Blue for tre år siden har TUIs varemerke blitt en stor del av hotellopplevelsen. Etter en vellykket lanseringsfase av de ti første hotellene, tar vi nå det neste skrittet og gjør dette til vårt globale flaggskip, sier Erik Friemuth, administrerende direktør TUI Hotels & Resorts.

Det som ifølge pressemeldingen kjennetegner TUI Blues gjester er at de er spesielt interessert i autentiske lokale opplevelser, noe de nå vil finne under navnet “TUI Blue For All”.

TUI Sensimar, et konsept kun for voksne med fokus på ferieopplevelser for to, blir nå “TUI Blue For Two”. “TUI Blue For Families”, som nå går under navnet TUI Family Life, tilbyr mange forskjellige aktiviteter designet for alle aldre og er spesielt tilpasset behovene til store og små familier.

Dagens TUI Blue-hoteller har ifølge ledelsen veldig høy kundetilfredshet, og flere skreddersydde tilbud vil utvikles for å møte kravene til fremtidige reisende. Individuelle tjenester som “velg ditt rom” vil være tilgjengelig for et enda større antall gjester. Videre vil flere digitale løsninger knyttet til Blue-appen bli tilgjengelig for samtlige TUI Blue-gjester, slik at flere vil få glede av tilbudet.

TUIs andre hotellmerker og konsepter forblir uendret. Sammen med TUI Blue vil TUI Groups vekststrategi fortsette å fokusere på RIU, de to klubbmerkene Robinson og TUI Magic Life, samt 5-stjerners konseptet TUI Sensatori.

Frem til sommeren 2020 vil TUI Sensimar og TUI Family Life-hotellene fortsatt tilbys under deres nåværende merkenavn. Fra sommeren 2020 vil hotellene gjenåpnes som en del av TUI Blue-porteføljen.

Ytterligere informasjon om utvikling av de nye konseptene vil komme i høst.

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.