Satser på bærekraftige pakketurer

Berg-Hansen lanserer sin første gruppetur med fokus på bærekraftige elementer. –Satsningen er i tråd med vår strategi om å være en foregangsbedrift for bærekraft i reiselivet, sier administrerende direktør Per Arne Villadsen.

0

Turen er laget i samarbeid med Brimiland og spesiallaget for Berg-Hansens kunder, hvor høydepunktet er en guidet topptur til Galdhøpiggen. Gjennom hele turen er det lagt vekt på miljøvennlige elementer. Eksempelvis er bilene erstattet med tog, papp og plast blir erstattet med turkopp som får fast plass i tursekken til evig tid.

Per Arne Villadsen. (Foto: Bjørn Moholdt)

– Vi tror ikke det er noen motsetning med det å drive lønnsomt og samtidig være bærekraftig. Tvert imot. Vi lever av å gi smarte råd til reisende – og det er ikke alltid det er smart å fly alle ansatte til årets teambuilding. Noen ganger er det bedre å ta toget, sier Villadsen i pressemeldingen.

Med bærekraftige produkter ønsker Berg-Hansen å fokusere på det lokale og nære.

– Ved å fremme norske destinasjoner når bedriften skal ta med sine ansatte på tur, har lokale aktører muligheten til å vise det de kan by på av kortreiste og lokale delikatesser, naturopplevelser og aktiviteter, fortsetter Villadsen.

Han mener kundene ønsker å ta gode valg.

– Derfor må vi som aktør tilpasse våre produkter deretter. Ved å tilrettelegge og tilby for bærekraftige alternativer både for privatreisen og firmaturen, gjør vi det enklere for kundene å ta gode og miljøvennlige valg. Slik kan vi som reisebyrå være med å styrke de positive effektene ved reiselivet, avslutter Villadsen. 

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.