Samarbeid skal gi enklere pakkeløsninger

Nordic Choice Hotels inngår nytt samarbeid med Nordic Travel og Visit Group som skal gjøre det enklere å booke pakkeløsninger.

0

Gjennom samarbeidet med Nordic Travel og Visit Group blir det mulig og ikke minst enklere å bestille skreddersydde pakkeløsninger på ett og samme sted døgnet rundt.

Ifølge en pressemelding fra Nordic Choice etterspør privatpersoner i større grad enn tidligere pakkeløsninger til destinasjoner de skal besøke. Etterspørselen går i hovedsak ut på løsninger med aktiviteter og opplevelser for familier, kultur- og sportsarrangementer, og storby- og friluftsliv.

– Nordic Choice Hotels vokser på destinasjoner der pakkeløsninger spiller en viktig rolle. For hotellgjester som er på helgetur, er aktiviteter og opplevelser en viktig del av totalpakken, sier Lisa Farrar, digitalsjef i Nordic Choice Hotels.

Ved å tilby lokale, skreddersydde pakkeløsninger på nett, skal Nordic Choice bidra til å øke antall hotellgjester.

– Samtidig bidrar vi til å løfte regionale og lokale attraksjoner. Takket være vårt samarbeid med Nordic Travel og Visit Group kan våre gjester og medlemmer nå finne og bestille hele reiseopplevelsen på vår hjemmeside og app, sier Farrar.

Bookingløsningen går under navnet “Packtivity By Nordic Choice”. Det nye samarbeidet innebærer en teknisk løsning levert av Visit Group, som bygger på reservasjonsplattformen Citybreak. Nordic Travel håndterer butikken og Nordic Choice Hotels leverer selve hotelloppholdet.

Systemet integreres i Nordic Choice Hotels egne bookingsystemer, og gjestene kan bestille hele oppholdet sitt via Nordic Choice Hotels sin hjemmeside eller app. I tillegg til å gjøre den digitale brukerreisen mer brukervennlig, innebærer samarbeidet ifølge Farrar også tidsbesparelse for de enkelte hotellene, som tidligere har skreddersydd egne pakkeløsninger og fungerte som mellomledd.

– I samarbeid med Nordic Choice Hotels ønsker vi å finne aktiviteter og opplevelser tilpasset våre gjester, og som i seg selv gir folk en grunn og lyst til å reise. Som en del av Nordic Choice Hotels sin nettside skal vi tilby gjestene det de etterspør, og alt i pakkeløsningen skal være booket og klart innen gjesten sjekker inn på hotellet, sier Mats Persson, CEO Nordic Travel.

– Det er utrolig spennende å samarbeide med et så stort og attraktivt varemerke som Nordic Choice Hotels. Det er vinn-vinn for gjestene, hotellene og eksterne partnere, ettersom løsningen er både kostnadseffektivt og tidsbesparende, sier Carl-Johan Holmén, COO, Visit Group.

Den nye løsningen for bestilling av pakkereiser er i drift på Nordic Choice Hotels sine nettsider fra begynnelsen av april, og vil i første omgang gjelde besøk på hotell i Stockholm og Oslo. Sommeren 2019 vil andre byer i Sverige og Norge også bli en del av løsningen, og på sikt vil også Nordic Choice Hotels-destinasjoner i Danmark, Finland og Baltikum inkluderes.

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.