Snur resultatet før ny sjef

Staffan Landberg tiltrådte nylig som administrerende direktør i Travelocity Nordic. Han begynner etter at et blodrødt resultat er snudd til pluss. 

0

Travelocity Nordic Group forbedrer resultatet før skatt fra minus 22,1 millioner svenske kroner i 2009 til pluss 8,3 millioner i fjor.

– Dette er mye takket være et fortsatt fokus på kostnadskontroll samt effektiviseringen som begynte med konsolideringen til Stockholm i 2009. I tillegg har også produktutvalget blitt forbedret for å gi kunden flere valgmuligheter. Valutakursen er også en bidragende årsak til det positive resultatet, heter det i en melding fra selskapet.
 
Les også: Ny nordisk sjef i Reisefeber.

Staffan Landberg mener at en stor del av snuoperasjonen er takket være de ansattes fokus på kundebehov og skreddersydde løsninger.

– Norden er et svært konkurranseutsatt marked, kanskje spesielt for nettbedrifter, som gjør at man hele tiden må være i forkant. Jeg tror at pris, teknikk og troverdighet vil være avgjørende faktorer i fremtiden. Det skal være enkelt og billig for kunden å booke reiser. Vi vet at konkurransen er stor og at lønnsomheten alltid er i fokus. Likevel tror jeg at vi vil gå en lys fremtid i møte dersom vi kan levere på pris, teknikk og troverdighet, sier Landberg.

Skrevet av Stein Arild Iglebæk 24.08.2011 klokken 20.25

Share.

About Author

Redaktør, Discover America Magazine [email protected]

Comments are closed.