NTW til Østfold neste år

Sarpsborg og Fredrikstad er tildelt neste års Norwegian Travel Workshop (NTW), den største arenaen i Norge for de som jobber med å få turister til Norge. Reiselivsdirektør Tuftin er fornøyd med årets arrangement.

0

Stedsvalget ble offentliggjort under årets NTW i Haugesund, melder Na24.no. Arrangementet skal finne sted i Østfold 23.–26. april neste år.

Hvert år kommer over 300 utenlandske turoperatører til NTW for å kjøpe norske reiselivsprodukter. I løpet av tre hektiske dager vil om lag 8000 forhandlingsmøter bli gjennomført. Deltakelse på NTW gir mulighet til direkte forhandlinger, kontraktinngåelser og relasjonsbygging, slik at salget av norske reiselivsprodukter opprettholdes, fornyes og økes, skriver nettstedet.

Satser mot utlandet
– Vi er veldig glad for å ha fått NTW til Østfold. Tidspunktet passer prefekt med vår satsning på det internasjonale markedet. NTW er et av Nord-Europas beste arrangementer innen reiseliv, og erfaringer fra tidligere arrangementer viser en økning i reiselivet hos arrangørstedet, sier Berglund, styreleder i Østfold Reiseliv.

– Dette er en unik mulighet til å vise fram Østfold. Fylkets bronsealderfunn, festningsverk, Gamlebyen i Fredrikstad, og Inspiria Science Center er tydelige bærere av vår historie og viktige perspektiver på fremtiden. Derfor vil temaet for arrangementet være ”Historien om fremtiden”, sier Børre Berglund, styreleder i Østfold Reiseliv.

– Norske reiselivsopplevelser er i verdensklassen. Vi ønsker at flere utenlandske turoperatører skal få øynene opp for alt Norge har å tilby. Vi mener Østfold vil markedsføre Norge på en flott måte og skape en fin ramme rundt NTW neste år, sier Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

De to destinasjonene Sarpsborg og Fredrikstad vil arrangere NTW sammen. Arrangementet vil benytte hotellene i begge byene.

Tuftin takker Haugesund
På sin blogg oppsummerer reiselivsdirektør Per-Arne Tuftin årets NTW. 326 norske selgere og 306 internasjonale turoperatører  fra 25 land inntok Haugesund og i løpet av noen hektiske dager ble det gjennomført over 8500 møter mellom kjøpere og selgere.

– Tilbakemeldingene fra både operatører og selgere er svært gode og jeg ønsker å takke Destinasjon Haugesund & Haugalandet med sine lokale partnere for et godt samarbeid. Uten dere hadde ikke dette vært mulig, skriver Tuftin på sin blogg.

Der kan du også se avslutningsfilmen fra NTW som presenterer neste års arrangement.

Oppdatert av Stein Arild Iglebæk 11.04.2010 klokken 10.35

Share.

About Author

Redaktør, Discover America Magazine [email protected]

Comments are closed.