Nordnorsk reiseliv i samarbeid med retail

Opplevelsesselskapet Norwegian Adventure Company (NAC) og utstyrsprodusenten Mammut inngår strategisk samarbeid, og kopler nordnorske opplevelser med en internasjonal outdoor merkevare.

0

– Skal vi attrahere globale opplevelsessamlere må vi kople oss på de store, internasjonale nettverkene slik som Mammut representerer, sier daglig leder og medeier i NAC, Nina Kristine Madsen- Geelmuyden.

Opplevelser som arena for samarbeid
Flere norske outdoor brands har den siste tiden etablert seg i reiselivsbransjen. For NAC er ikke dette nytt.  – Det en kopling vi har gjort siden vi startet med opplevelser i nord helt tilbake i 2005, sier Fredrik Geelmuyden, som har mer enn 15 års erfaring med sponsorsamarbeid, destinasjonsutvikling og tilrettelegging av kommersielle nettverk.

– Mammut er et av verdens største, multinasjonale outdoor selskaper, som gir oss tilgang til attraktive kundesegmenter innen topptur, vandring og klatring i våre viktigste internasjonale markeder, sier Geelmuyden.

Står for nytenkning i nord
Norwegian Adventure Company har spesialisert seg på aktive opplevelser i nord, både landbasert og som boutique cruise, med tilrettelegging av helhetlige pakker av høy kvalitet. Hittil er selskapet mest kjent for toppturseilasen Arctic Haute Route mellom Lofoten og Tromsø. Daglig leder i Mammut Scandinavia, Espen Ramsvik mener det strategiske samarbeidet med NAC er spennende.

– Nordnorsk natur står i en særstilling og attraherer aktive mennesker fra hele verden, som også er vår målgruppe. NAC har klart å skape innovative opplevelseskonsepter og viser en evne til å tenke nytt i reiselivsbransjen. Dette er attraktivt for oss å være del av, understreker Ramsvik.

Opplevelsesplattform
Markedssjef Øystein Halvorsen utdyper dette nærmere.

– Mange kan tilrettelegge for opplevelser i flott natur, men NAC skaper inkluderende arenaer, formidler essensen av Nord-Norge gjennom skreddersydde aktive opplevelser, nordnorske matopplevelser, kultur, og unike ruter. De staker ut en ny vei for norsk reiseliv, og for Mammut en spennende måte å være en naturlig del av en innovativ opplevelsesplattform, hvor våre kjernemålgrupper eksponeres for Mammut sine produkter i en naturlig sammenheng.  Vi gleder oss til å videreutvikle dette samarbeidet i årene som kommer, avslutter han.

Share.

About Author

Redaktør, Reis og Travel News, [email protected]

Comments are closed.