Lanserer ny reiselivsmesse

I februar neste år lanseres en ny reiselivsmesse med fokus på utgående trafikk. – Vi skal lage en messe der bransjen selv i større grad har regien, sier en av initiativtakerne, Widar Jensen, i Discover America.

0

Prosjektleder for arrangementet er Arne Sundt-Bjerck i ASB consult, som også har ansvaret for B2B-workshopen TravelMatch.

Det nye arrangementet skal utelukkende fokusere på reiser til utlandet, men initiativtakerne understreker at spekteret vil være stort, både geografisk og innholdsmessig. Det vil i tillegg utelukkende være deltagere som tilbyr reiser og opplevelser, og være en arena for de som ønsker å skape en dialog knyttet til dette, uten andre forstyrrende elementer og produkter, ifølge Sundt-Bjerck. 

«Utforsk verden» som arrangement kalles er med andre ord et initiativ fra bransjen selv, med sentrale og toneangivende aktører i spissen, sier prosjektlederen videre.

– Dette innebærer at utstillerne selv har full kontroll med både utforming av selve arrangementet, samt markedsføring og gjennomføring av dette. Her vil det heller ikke være noen ekstern arrangør som står bak, noe som innebærer at prosjektet er non-profit, og at alt av eventuelt overskudd fra ett års arrangement går direkte inn i finansiering og utvikling av det neste.

Kunnskap og opplevelser blir sentrale begreper, og det vil blant annet bli lagt opp til et stort antall presentasjoner av ulike destinasjoner med anerkjente og ettertraktede kapasiteter som foredragsholdere. Dessuten skal et besøk på Utforsk verden være en opplevelse i seg selv, med ulike spennende innslag.

– Dette blir en arena for dialog med kundene. Det legges opp til enkle, men tydelige standløsninger, der konkurransen ikke går på hvem som har investert mest i sin stand., forklarer Sundt-Bjerck.

Derimot vil produktene som tilbys og den kompetansen den enkelte deltager representerer vektlegges.

– Selvfølgelig ledsages dette også av gode tilbud til de besøkende, understreker Sundt-Bjerck

Et viktig element i konseptet er at lokaliseringen skal være i sentrum av Oslo. Det vil gjøre det lettere å tiltrekke seg «travle og urbane målgrupper som gjerne vil skaffe seg informasjon og kunnskap, men som har begrenset tid til et slikt arrangement, og gjerne vil kunne velge ut hva de er interessert i».

Tidspunkt for arrangementet blir lørdag 9. og søndag 10. februar 2019, og åstedet Radisson Blu Scandinavia Hotel i sentrum av Oslo.

Share.

About Author

Bjørn Moholdt

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.