Lanserer informasjons-og kommunikasjonsplattform for det norske hotelmarkedet

Tidligere hoteldirektør Peter Møller Laursen vil gi norske hoteller muligheten til å forbedre både service og gjestekommunikasjon gjennom å bruke digitalisering.

0

Sammen med det danske firmaet DigitalGuest lanserer de den digitale plattformen på det norske markedet.

Peter ser store muligheter og et stort potensiale for det norske markedet, men er også klar over at timingen er vanskelig og at det er en utfordrende tid for alle i bransjen. Men han konstaterer at det finnes priviligerede hoteller som utnytter muligheten til å forberede seg på det som venter på den andre siden av korona. Dels ved oppussing av  hotellene rent fysisk, dels gjennom introduksjon av nye digitale løsninger – for dermed å stå sterkere og enda bedre rustet i konkurransen.

DigitalGuest ble etablert i 2016 og formålet dengang var å digitalisere informasjonspermen som fortsatt ligger på mange hoteller. Etterhvert har løsningen blitt utvidet til en mer omfattende informasjons-og kommunikasjonsplattform med  gode muligheter for opp-og mersalg. DigitalGuest-plattformen brukes i dag av foreløpig 100 danske hoteller, og flere er på vei.

Mer en noensinne er det vigtig med digitale og bæredyktige løsninger som DigitalGuest, hevder Peter Møller Laursen. All informasjon foregår direkte via gjestens egen smartphone, altså uten berøring av hverken info-perm på rommet eller menyen i restauranten. Samtidig tilbyr løsningen muligheten for for å informere og kommunikere mere målrettet mot den enkelte gjest, et utvalg av gjester eller alle gjester både før, under og etter oppholdet.

Mange hoteller har løsninger hvor gjesten må laste ned en app. Erfaringen viser imidlertid at maks 10% af gjestene vil bruke tid på dette når de skal sjekke inn på et hotell. Det unike ved løsningen fra DigitalGuest er at den er web-basert: gjesten får tilsendt en e-post eller SMS og derfra er all informasjon bare étt klikk unna. 

Peter Møller Laursen har lang fartstid i den norske hotellverden, og har gjennom årene varetatt blandt annet hatt følgende posisjoner: Resepsjonssjef på Hotel Norge i Bergen, Hotellsjef på Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo, Hotelldirektør på Radisson Blu i Nydalen og i Ålesund og senest på Quality Edvard Grieg i Bergen i forbindelse med at det i 2015 ble oppgradert til Vestlandets største konferansehotell.

Share.

About Author

Comments are closed.

Translate »