Korona-rapport fra Ellen Wolff-Andresen

Hver dag fremover bringer Travel News oppdaterte korona-rapporter fra representanter for reiselivsbedrifter i Norge. I dag er turen kommet til Ellen Wolff-Andresen fra Ticket.

0

Er du hjemme eller på kontoret?
– Da Oslo stengte ned for et par uker siden så flyttet jeg inn på hjemmekontoret der han jeg bor sammen med har sittet siden mars.

Hvordan har pandemien påvirket Ticket så langt?
– Vi lever av å selge reiser, så pandemien har selvfølgelig hatt store konsekvenser for oss. Omsetningen falt som en stein hos oss som hos alle andre. Vi har mange permitterte og har dessverre også måtte si opp flinke folk. En periode i vår var butikkene våre stengt, men alle er nå åpne og tar imot kunder, om enn i redusert åpningstid.

Har Ticket falt innenfor kriteriene for offentlig støtte under pandemien?
– Ja, det har vi.

Hvilke eventuelle andre tiltak ville ha hjulpet dere bedre?
– At de som er permitterte kan fortsette å motta dagpenger samtidig som de er delvis på jobb – dette for å styrke kompetansen og ikke falle helt utenfor.  Dermed vil Ticket være bedre rustet når verden blir mer normal og kundene kommer tilbake.

Hva er de største utfordringene for Ticket under pandemien?
– At kundene er avventende og derfor ikke kjøper reiser. De venter på nye reiseråd og vaksine. Og når det er salg av reiser vi lever av så sier det seg selv.

Når ser du for deg at situasjonen vil begynne å bedre seg for dere?
– Vi håper at det vil bedre seg noe i Q2 2021, men tror nok dessverre vi må vente til etter sommeren.

Har Ticket innført endringer som vil bli værende også etter pandemien?
– Ja, vi har alle møter på Teams. Vi som er en nordisk organisasjon har mange møter over landegrensene, og Teams er effektivt og kostnadsbesparende og vil videreføres etter pandemien. Organisasjonen vår er slanket og alle må jobbe litt mer på tvers og med flere ulike oppgaver, både i butikkene og på HK.

Share.

About Author

Comments are closed.