GBT inngår ny NDC-avtale med Lufthansa Group

American Express Global Business Travel får tillgang til Lufthansa Group airlines NDC-priser og tilbud uten ekstra avgifter.

0

American Express Global Business Travel (GBT) har tegnt en nytt global NDC-avtale med Lufthansa Group, som inkluderer Austrian Airlines, Lufthansa, SWISS og Brussels Airlines. Avtalen innebærer at GBT kommer til å ha avgiftsfri tillgang til alt Lufthansa Groups NDC-innhold via de globale distribusjonssystemene (GDS). Abtalen gjelder i samtlige kanaler, inklusive online-bookingsverktøyet (OBT) som tar sitt NDC-innhold via GDS.

– GBT har igjen tatt en ledende posisjon innen distribusjonsavtaler for kundenes regning. Gjennom å arbeide sammen har GBT, Lufthansa Group og GDS-parterne tatt et viktig skritt mot å tilby forretningsreisende tillgang til alt NDC-innhold i det mest effektive booking- og servicemiljøt samtidig som kundens kostnader minker. NDC er tenkt å drive nytt, innovativt innhold samtidig som de reisendes opplevelser forbedres. Vi arbeider derfor sammen med flygselskapene i Lufthansa Group og GDS for å få det nye innholdet til våre kunder og reisende, sier Michael Qualantone, Chief Revenue Officer på GBT.

Ettersom GBT, Lufthansa Group og GDS-selskaper har integrert sine teknologiplattformer, vil GBTs kunder som bestiller og kjøper sine turer i Neo (GBTs eget booking- og reisefaktureringsprogram) eller via GBTs reisesalg få tilgang til Lufthansa Groups mest attraktive tilbud. I et første trinn vil fokuset være på Lufthansa Groups billige priser, uten ekstra avgifter. De vil være tilgjengelige i Neo tidlig i 2021. Reiseledere som ønsker å få tilgang til disse prisene, bør kontakte sin OBT-leverandør om planlegging av GDS NDC-programmer.

– Vi er veldig glade for at Lufthansa Group deltar i samarbeidet for å finne løsninger som kommer alle parter i kjeden til gode. Målet vårt er fortsatt å gi kundene økt verdi, større tilgang til attraktive priser og forbedrede shoppingopplevelser i det mest effektive bookingmiljøet. GBT og Luftansa Group er et godt eksempel på at NDC fortsetter å fokusere på kundeverdi. Situasjonen vi befinner oss i nå har videre bekreftet at våre mål i reise- og luftfartssektoren beveger seg i samme retning, mer enn noen gang før, legger Qualantone til.

– NDC-partnerskapet med GBT fremmer moderne flybestilling og service til fordel for våre kunder. Sammen vil vi kunne gi kundene tilgang til det mest attraktive NDC-innholdet, samtidig som vi forbedrer den samlede opplevelsen av produktinnovasjonene for alle partnere i kjeden. På denne måten vil Lufthansa Group og GBT skape konkrete verdier og bane vei for viktige samarbeid i fremtiden, sier Heike Birlenbach, Senior Vice President Sales hos Lufthansa Group Network Airlines og Chief Commercial Officer, Lufthansa.

Tamur Goudarzi Pour, Senior Vice President Revenue Management & Distribution Lufthansa Group Network Airlines og Chief Commercial Officer SWISS: legger til:

– Vår avtale med GBT er en viktig milepæl i å levere NDC-innhold i vårt tilbud til bedriftskunder. Vi er glade for at GBT nå jobber med oss ​​for å skape et allsidig distribusjonslandskap og at vi kan møte GBTs behov for å samarbeide med utvalgte partnere. Avtalen viser faktisk at vi styrker vår langsiktige NDC-strategi selv i dagens miljø, når det er enda viktigere å skape ekstra kundeverdi gjennom avansert teknologi.

Share.

About Author

Comments are closed.