Går mot rekordvinter til Emiratene

Økt etterspørsel for eksotiske reisemål og unike opplevelser gjør at Apollo nå dobler kapasiteten til Dubai og De forente arabiske emirater.

0

På tre år har Apollo tidoblet salget av reiser til Emiratene, og i vinter dobles kapasiteten. Det er først og fremst det brede tilbudet av hoteller og opplevelser som lokker nordmenn, men reisearrangørens strategiske samarbeid med flyselskapet Emirates har også spilt en ledende rolle i økningen.

– Det er en myte at det i alle tilfeller er rimeligere å pakke en reise selv. Samarbeidet gjør ikke bare at vi kan tilby våre reisende større fleksibilitet, men også markedets beste priser. Tror du meg når jeg sier at vinterens mest prisgunstige pakkereiser går til Emiratene i vinter? Det er her du får mest for pengene! smiler Beatriz Rivera, kommunikasjonansvarlig i Apollo.

Også hos flyselskapet Emirates merkes den økende interessen for emiratene.

– Bookinginngangen for høsten og vinteren er svært god, og vi ser tendenser til en rekordvinter med langt flere besøkende enn tidligere.  Det er nok den store variasjonen av hoteller, strender, shopping og ikke minst gastronomi i verdensklasse som gjør reisemålene til soleklare vinnere, sier Terje Grue, Norgessjef i Emirates.

Emirater for enhver smak
Dubai har lenge vært emiratenes flaggskip, men nå begynner nordmenn å skjønne at hvert emirat har sitt eget, unike særpreg. Mens Dubai er førstevalget for par og alle som vil oppleve mye, har Fujairah på kort tid blitt en storfavoritt for strandløvene – og Ras al Khaimah for de aktive.

Grunnet den relativt korte reiseveien og det brede spekteret av attraksjoner og hoteller i alle prisklasser, har Emiratene på kort tid også blitt vinterens mest populære destinasjon for familier. Hele 40 prosent av de som reiser hit med Apollo reiser med barn eller tenåringer. Til sammenligning er tallet henholdsvis 12 og 17 prosent til Kanariøyene og Thailand.

– Det er ingen tvil hvilket reisemål du som foreldre skal foreslå hvis du ønsker å få med deg tenåringen på ferie! Det skal mye til å bli mer trendy enn Dubai, fastslår Rivera.

Kultur, kunst og hipsterkafeer
Hos Apollo er det derimot Abu Dhabi som vokser mest, med en salgsøkning på hele 50 prosent sammenliknet med fjoråret. Den futuristiske hovedstaden har de siste årene blitt en metropol spesielt populær blant kunstentusiastene, takket være verdenskjente museer som Louvre og Guggenheim.

Men Abu Dhabi er ikke alene om å tilby kultur: Også Dubai satser stort, med eksklusive gallerier som Artsawa og Opera Gallery. I tillegg har det tidligere industristrøket Al Quoz blitt forvandlet til et moderne kunstdistrikt med haugevis av gallerier, hipsterkafeer og designerbutikker, og nye områder er i fremmarsj.

– Det nyåpnede operahuset som ligger majestetisk til ved foten av Burj Kalifa, er også et nytt trekkplaster for alle kulturinteresserte. Bygget er formet som en tradisjonell arabisk båt, en såkalt «dhow», og skal være en scene for alle former for musikk og dans, sier Grue.

Share.

About Author

Redaktør, Reis og Travel News, [email protected]

Comments are closed.