Dubais gjenåpningsstrategi

Administrerende direktør for Dubai Tourism Issam Kazim presenterte nylig Dubais gjenåpningsstrategi for den nordiske reisebransjen

0

Dubai Tourism har i det siste arrangert en rekke virtuelle møter om Dubais gjenåpningsstrategi og kommende tiltak. Blant annet var administrerende direktør Issam Kazim i Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (Dubai Tourism) i slutten av september vert for et møte med samarbeidspartnere i den nordiske reisebransjen (Norge, Danmark, Sverige og Finland), der bransjen ble oppdatert på den seneste utviklingen i Dubai og fikk være med å diskutere fremtidig samarbeidsprosjekter.

På møtet var det blant annet en presentasjon av byens strategiske tilnærming til pandemien og hygiene- og sikkerhetsprotokollene som ble introdusert før Dubais gjenåpning av grensene 7. juli 2020. I tillegg til det globale Safe Travels-stempelet fra WTTC (World Travel and Tourism Council) har Dubai lansert sitt eget Dubai Assured-program, som gjør det enkelt å se hvilke attraksjoner og steder som overholder de nødvendige retningslinjene og dermed sikrer at Dubai forblir blant verdens tryggeste reisemål. I tillegg ble de økonomiske initiativene som ble lansert for å støtte turist- og arrangementssektoren i Dubai, presentert.

– Våre reiselivspartnere spiller en viktig rolle i det å skape interesse for Dubai-reiser. Virtuelle interaksjoner som disse gjør det mulig å oppdatere hverandre om situasjonen i våre respektive land og høre om mulighetene og utfordringene partnerne våre møter – og diskutere hvordan vi sammen kan løse disse. Det er veldig viktig at vi fortsetter å legge til rette for denne typen dialog, sier administrerende direktør Issam Kazim i Dubai Tourism om møtet.

Presentasjonen tok blant annet for seg Dubai Tourisms flerfasede kommunikasjonsstrategi de siste månedene. Denne ble iverksatt for å sikre at Dubai forblir i tankene til globale reisende. Samtidig ble det delt bransjedata som viser at Dubai er blant de fem mest søkte reisemålene på Expedia og blant de mest bestilte reisemålene på bestillingssiden Virtuoso.

I forkant av de globale reisebegrensningene på grunn av koronapandemien fikk Dubai en god start på 2020 og ønsket 3,27 millioner overnattingsgjester velkommen i januar og februar, en økning på over 4,2 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

Det nordiske markedet er blant Dubais viktigste markeder. I 2019 ønsket emiratet 255 107 nordiske besøkende velkommen – en økning på 8 prosent fra 2015. Nordiske reisende kommer blant annet for å nyte de mange familievennlige fasilitetene og aktivitetene, samt solskinnet i de nordiske vintermånedene.

Share.

About Author

Comments are closed.