Berg-Hansen med nytt Travel Management-program

Berg-Hansens nye reiseprogram «In Control» skal ifølge administrerende direktør Per Arne Villadsen gjøre det lønnsomt for både de som reiser og arbeidsgivere.

0

– Programmet ivaretar de siste endringer som har skjedd i bransjen og sørger rett og slett for at arbeidsgiverne har full kontroll, sier han i en pressemelding.
Det har skjedd mye innenfor reiseliv de siste årene både med tanke på innkjøp, globalisering, digitalisering og bærekraft. Denne lanseringen skal sørge for at reisebyråets kunder er oppdatert og «kan utnytte siste endringer i bransjen for å få på plass et lønnsomt reiseprogram».

Ja takk begge deler

Reisebransjen er en av verdens største bransjer, men også en av verdens mest fragmenterte, sier Villadsen videre.
– For å tjene penger er aktørene avhengig av store volumer. Dette har presset frem nye forretningsmodeller, nye måter å tjene penger på og flere aktører, sier han.
Resultatet blir ulike priser i ulike kanaler, som gjør det uoversiktlig for arbeidsgivere og reisende å forstå om de har gjort en god deal eller ikke.
– Har de virkelig oversikten over hele markedet eller ender de faktisk opp med å bli lurt? spør Villadsen retorisk.

Han mener man må gjøre det enda enklere for kunden å ta gode valg.

– Vi ser at flere av våre kunder velger våre anbefalte produkter, forklarer han.

Berg-Hansen har gjort avtaler innenfor leiebil, og forhandler i disse dager om hotell.

– Som det største reisebyrået i Norge og partner med et av verdens største reisebyråer, sier det seg selv at vi kan gjøre bedre avtaler enn de fleste andre. Dette er drevet av endringer hos leverandørene og nye krav fra arbeidsgivere. Dette fratar ikke kundene selv muligheten til å forhandle frem egne avtaler, men vi vil gi dem tilgang til begge deler, sier Villadsen.
Jobbreisemarkedet har de siste årene vært preget av sterk globalisering. Pendelen går ifølge Villadsen nå noe tilbake. Kundene ønsker tilgang til globale priser og tjenester tilpasset lokale behov.  

Bærekraft viktig

– Dersom produktene blir for generiske mister vi den gode brukeropplevelsen og med dette også lojaliteten. Derfor er det viktig at produktene møter de lokale reisebehovene, og vi opplever i større grad at kundene selv vil kombinere vårt globale produkt med det lokale. Det å ha noen å snakke med 24/7 på norsk er viktigere enn mange tror, sier Villadsen.
Digitalisering gir enorme muligheter innenfor flere områder, deriblant betalingsløsninger og digital sikkerhet, forklarer han.
– Det handler om å strømlinjeforme prosessen fra man registrerer en ansatt i HR-systemet til han eller hun betaler reiseregningen. Her skal man bruke minst mulig tid, være sikker på at dataen er i trygge hender og ha alle muligheter underveis som gjør at det er lønnsomt å bruke reisebyrå, sier Villadsen.
Bærekraft er som et nytt element også tatt med inn i reiseprogrammet. Det å være ansvarlig og velge reisealternativer som har et bærekraftelement i seg har blitt et viktig kriterium.
– Vi gjør det like enkelt å bestille tog som fly, men det handler også om å rådgi på bærekraftige alternativer i bestillingsøyeblikket enten det er den enkle jobbreisen eller et større arrangement, sier Villadsen.

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.