Ber pakkereisearrangører redegjøre for tilbakebetalinger

Forbrukertilsynet ber arrangørene bak koronakansellerte pakkereiser, som Apollo, Ving, TUI og Hurtigruten, redegjøre for manglende tilbakebetaling til kunder.

0

– Vi har forståelse for at reiseselskapene er i en vanskelig situasjon, men det kan ikke gå utover forbrukerne, sier Bente Øverli, nestleder i Forbrukertilsynet.

Hun viser til at det fortsatt mangler mange tilbakebetalinger, selv med den utvidede tilbakebetalingsfristen på tre måneder fra 1. mars til 14. juni tatt i betraktning.

De gir pakkereise-selskapene frist til 16. september med å komme med en redegjørelse på hvor de ligger an i tilbakebetalingsprosessen, og om de har iverksatt tilstrekkelige behandlingstiltak.

Krav som har oppstått etter 14. juni, har krav på å få tilbakekalt penger etter 14 dager, ifølge tilsynet.

Share.

About Author

Comments are closed.