BCD Travel inngår samarbeid med Lufthansa Group

BCD Travel inngått en avtale med Lufthansa Groups flyselskaper (Austrian Airlines, Lufthansa, SWISS og Brussels Airlines). Avtalen gjør det mulig å bestille reiser og reiserelaterte tjenester gjennom Lufthansa-gruppens nye distribusjonskanal (NDC).

0

Avtalen sementerer BCD Travels strategi om å gi merverdi til sine kunders reiseprogram og en sømløs reiseopplevelse gjennom å benytte flere bestillingskanaler.

Avtalen gjør at BCD framover kan avklare om nøkkelkomponenter i NDC-prosessen er kostnadseffektive for kundene. BCD Travel mener at et partnerskap med Lufthansa-gruppens flyselskaper var et logisk skritt for å bedre se verdien av NDC for sine kunder. Selskapets beslutning om å samarbeide med Lufthansa-gruppen rundt den nye distribusjonsteknologien er også basert på flyselskapets suksess med håndtere NDC-relaterte utfordringer de siste tre årene.

– Vår beslutning om å teste NDC bookingteknologi kommer etter at vi nøye har fulgt Lufthansa-gruppens suksess med å bringe ny teknologi til markedet, sier Rose Stratford, Executive Vice President, Global Supplier Relations & Strategic Sourcing i BCD Travel.

– Vi har alltid vært positive til den nye distribusjonsteknologien og støtter denne så lenge det gagner våre kunder og forbedrer reiseopplevelsen. Utviklingen av gode og skalerbare NDC-løsninger har gått sakte, men noen av løsningene har nå blitt modne nok til å testes ut mot markedet.

– BCD Travel og Lufthansa-gruppen deler visjonen om en forbedret reiseopplevelse, sier Heike Birlenbach, Senior Vice President Sales Lufthansa Hub Airlines and Chief Commercial Officer (CCO) Hub Frankfurt.

– BCD Travels inntreden i Lufthansa-gruppens NDC Partner Program markerer en viktig milepæl for å realisere denne visjonen for forretningsreiseindustrien. Bedrifters krav til service, rapportering og oppfølging av reisepolicy gjør at forretningsreisebyråene leverer omfattende løsninger som dekker alle disse behov.

BCD har inngått en flerårig avtale med Lufthansa-gruppens flyselskaper ut fra forutsetningen om at en vellykket implementering av NDC krever flere bestillingskanaler. Global Distribution Systems (GDS) vil fortsatt spille en sentral rolle i BCDs bookingstrategi. Tidligere i år inngikk BCD et strategisk NDC-samarbeid med Amadeus, Sabre og Travelport.

– Den nye generasjonen forretningsreisende ønsker og fortjener en god bestillingsopplevelse som tilpasser seg deres preferanser, sier Thane Jackson, Vice President, Global Distribution & Channel Strategy at BCD Travel.

– Arbeidsgivere krever ikke bare muligheten til å søke og handle på flere nettsteder. De forventer også tilgang til robuste, pålitelige og oppdaterte data for hele reisen, gjennomførbar rapportering og  sikkerhet for de ansatte som er på reise. Vårt mål er å skape en sømløs kundeopplevelse som styrker verdien vi som forretningsreisebyrå tilfører våre kunders reiseprogram.

Share.

About Author

Redaktør, Reis og Travel News, [email protected]

Comments are closed.