Avis Budget Group lanserer Digital innsjekk

Løsningen bygger videre på initiativene Avis Safety Pledge og Budget Worry-Free Promise, som sørger for at kunder og ansattes sikkerhet ivaretas.

0

Ettersom det siste halve året har vært preget av en rekke avlyste reiser og et økende fokus på sikkerhet blant sine kunder har Avis Budget Group jobbet med å utvikle løsninger som tilbyr kundene flere valgmuligheter i leieprosessen. Dette for å understreke at kundene kan bestille leiebil på egne vilkår når de velger en leiebil fra et av Avis Budget Groups bilutleiemerker.

Introduserer Digital Innsjekk
Avis Budget Group lanserer nå Digital Innsjekk, en nettbasert tjeneste som skal spare leiekundene for tid ved henting av leiebilen. Tjenesten åpner opp for at kunder kan registrere sine detaljer i løsningen og legge til ønskede tilleggsprodukter og tjenester før de ankommer utleiestasjonen for å hente leiebilen.

For å bruke Digital Innsjekk må leiebilen være bestilt via Avis’ eller Budgets nettsider. Så fort leieforholdet er bekreftet vil kunden få spørsmål om de ønsker å benytte seg av Digital Innsjekk.

Kundene vil da få muligheten til å legge inn sine kontaktdetaljer og førerkort på nett, og får sett igjennom alle tilleggsprodukter- og tjenester de kan velge å legge til leieforholdet.

Kunder kan benytte seg av Digital Innsjekk på følgene tre måter:

  1. Bestillinger som gjøres på Avis’ eller Budgets nettsider blir videresendt direkte til Digital Innsjekk fra siden med bestillingsbekreftelsen.
  2. Alternativt kan kunden gå til Digital Innsjekk ved å klikke på linken i bestillingsbekreftelsen som blir sendt til kunden på epost.
  3. Kunder som allerede har bestilt en bil kan få tilgang til Digital Innsjekk ved å trykke på «Administrer bestilling» på Avis’ eller Budgets nettsider.

– Digital Innsjekk er ett av flere tiltak vi har innført for å tilby et stadig mer kontaktløst bilutleieforhold til kundene våre. Den nye tjenesten vil minimere behovet for menneskelig kontakt på stasjonen, samtidig som den vil sørge for at kunden får hentet ut leiebilen raskere, sier Donald Hayes, daglig leder i Avis Budget Group Norge..

En stadig mer kontaktløs leieopplevelse
Lanseringen av Digital Innsjekk følger lanseringen av Avis Preferred (Avis’ gratis lojalitetsprogram, som gir medlemmer ulike prioriteringer) og lansering av Avis-appen, som gir kundene oversikt over eget leieforhold.

I Italia tester Avis Budget Group nå også ut om det er mulig å redusere tiden kundene bruker i skranken ved å teste ut kundesamtaler før leieperioden begynner. I disse samtalene får kunden valget om når, hvor og hvordan han eller hun ønsker å ha kontakt med leieagentene. Ved å snakke med kunden før avreise kan utleieselskapene bekrefte kundens detaljer og finne måter å tilpasse kundes leieforhold ytterligere, så kunden får en bedre leieopplevelse.

Share.

About Author

Comments are closed.