Apollo endrer grafisk profil

Reisearrangøren Apollo har oppdatert sin grafiske profil. – Det skal synes at vi er blitt en sterkere og mer moderne aktør, sier markedssjef Tonje Løkaas Fossum i Apollo.

0

Det siste tiåret har Apollo gått fra å være en tradisjonell pakkereisearrangør til å bli et komplett reisevarehus med både klassiske sol- og badereiser, treningsreiser, storbyreiser og cruise over hele verden.

– Vi investerer mye i å finne nye, spennende reisemål, og i å tilby flere og ulike reisetyper. Samtidig er vår greske arv en viktig del av vår identitet, og den skal vi fortsette å ta vare på, sier Løkaas Fossum.

Apollos varemerke har høy gjenkjenningsverdi i det nordiske markedet, og man tukler ikke med en godt etablert logo som den selskapet har. Derfor har man valgt å oppdatere logotypen varsomt, og gi de blå fargene en sentral rolle i profilen.

Oppdateringen er gjort i samarbeid med Essen International, men implementerings-planen er langsiktig.

– Vi er kostnadseffektive og pragmatiske, derfor kommer overgangen til den nye profilen til å skje gradvis. Ettersom det kun handler om modernisering av varemerket vil de to versjonene kunne leve parallelt, sier markedssjefen i en pressemelding.

I Apollos varemerkeportefølje inngår også Apollo Mondo og Apollo Sport. Begge disse omfattes av den nye grafiske profilen.

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.