Anna Laestadius blir ny global Chief Creative Officer for TUI Group

Den nordiske Markedsdirektøren med ny global rolle.

0

– TUIs globale merkevare har utviklet seg mye de siste årene. I dag jobber nærmere 70.000 kollegaer under ett navn med ett uttrykk overfor kundene våre. Dette er en fantastisk mulighet til å bidra til fremtidig utvikling, sier Anna Laestadius.

Anna Laestadius er utnevnt til Chief Creative Officer i TUI Group, med ansvar for den globale utviklingen av TUIs merkevare. Hennes nye rolle inkluderer også å lede TUIs Center of Excellence for Brand Marketing & Insights i Norden, samt utviklingen av markedskampanjer for alle markeder. Laestadius tar over den internasjonale rollen etter Barbara Haase, som gikk av tidligere i år.

– Med mer enn 20 års internasjonal erfaring innen merkevarebygging og digital utvikling så er Anna Laestadius den perfekte match for vår globale merkevare, sier Erik Friemuth, Chief Marketing Officer i TUI Group.

Laestadius har jobbet i TUI siden 2015 som CMO i Norden. Hun har vært ansvarlig for navnendringen til TUI i Sverige, Danmark, Norge og Finland, hun har satt sammen en sterk brand og marketing team i Norden, og utviklet vårt internasjonale “For You” konsept. For denne jobben har hun fått utnevnelsen “Marketing director of the year” i Sverige to år på rad. I hennes nye globale rolle rapporterer Anna til Erik Friemuth, TUI Group Chief Marketing Officer. Hun beholder rollen som nordisk CMO og forblir en del av TUI Nordic sitt styre.

Laestadius startet sin karrière innen reklame og har jobbet for merkevarer som Kraft, Star Alliance, Volvo Cars, Absolut Vodka og Ericsson. Anna kom fra rollen som Global Vice President Brand & Marketing Electrolux Grand Cuisine da hun begynte i TUI.

Share.

About Author

Redaktør, Reis og Travel News, [email protected]

Comments are closed.