Amadeus og Arrive Agencies i økt samarbeid

Amadeus forlenger og styrker sitt strategiske partnerskap med Arrive Agencies, som går ut på at utvikle virksomheten og tilby innovative løsninger for reisebyråkjeder og frittstående reisebyråer i Skandinavia.

0

Ifølge Global Business Travel Association vil forretningsreiser øke i årene som kommer. For å sikre en plass i økosystemet er det imidlertid ikke nok at forretningsreisebyråene har gode kunderelasjoner. Reisebehovet blir stadig mer sammensatt, og kundene stiller større krav til avanserte digitale løsninger og bredere utvalg av reise- og overnattingsmuligheter. Reisene må dessuten være i tråd med bedriftenes reiseregler og retningslinjer.

På bakgrunn av dette har Amadeus og Arrive Agencies inngått en omfattende femårsavtale som innebærer implementering av flere av Amadeus’ løsninger. Arrive Agencies vil kunne benytte seg av Amadeus’ NDC-aktiverte løsninger, blant annet Selling Platform Connect, Travel API og Value Hotels, med tilgang til markedets mest omfattende reisebyrånettverk gjennom Live Travel Space.

Arrive Agencies’ forretningsidé er å løse utfordringer for reisebyråkjeder og frittstående reisebyråer i Skandinavia. Arrive Agencies samordner og utvikler leverandøravtaler og støttetjenester, slik at partnerbyråer kan tilby kundene moderne og brukervennlige tekniske løsninger, en rekke støttetjenester og konkurransedyktige leverandøravtaler. Selskapet har hatt en rask vekst og på kort tid knyttet til seg flere partnerbyråer i regionen. Den strategiske avtalen med Amadeus er viktig for Arrive Agencies’ videre fremgang og utvikling.

– Amadeus er en utrolig viktig samarbeidspartner for oss, sier Annika Hultgren, adm.dir. i Arrive Agencies.

– Kundene våre er reisebyråer med lokal forankring og en sterk lokal merkevare. For at de skal kunne tilby kundene sine de beste prisene og et bredt utvalg av reisetjenester, er det viktig at vi har sterke og langsiktige avtaler – og det har vi fått med Amadeus.

Det utvidede samarbeidet vil ha fokus på både system og teknisk funksjonalitet, samt på mer langsiktige forretningsmål og forbedrede tjenester. For forretningsreisebyråer er effektive prosesser og automatisering både en forutsetning for og et supplement til gode kunderelasjoner med tanke på de pressede marginene i forretningsreisesegmentet.

Videreføringen av det langsiktige samarbeidet innebærer at Arrive Agencies får tilgang til et bredt utvalg av fly, hotell, tog, buss og bakketransporttjenester, det hele via Amadeus Travel Platform. Reiseselgere får tilgang til dette innholdet via reisebyråets desktopløsninger, blant annet Selling Platform Connect og selvbetjeningsverktøy som Amadeus cytric Travel & Expense.

– I takt med at reiselivsbransjen har blitt mer sammensatt, har Arrive Agencies avdekket et stort behov hos reisebyråer i Skandinavia, sier Ulla Persson, Country Manager i Amadeus Scandinavia.

– Takket være samarbeidet med Amadeus kan Arrive Agencies tilby kundene innovative løsninger og konkurransedyktige tilbud, noe som skaper stor merverdi for disse kundene. Det er dessuten viktig at forretningsreisebyråene fortsetter å styrke konkurransekraften ved å tilpasse seg de reisendes behov. Tilgangen til det store utvalget av tjenester i Amadeus Live Travel Space gjør det mulig for Arrive Agencies’ partnere å tilby reisende nettopp den løsningen de ønsker, når de ønsker den. Det styrker forretningsreisebyråenes tilbud og imøtekommer et stadig mer differensiert behov hos både dagens og morgendagens globale reisende.

Share.

About Author

Redaktør, Reis og Travel News, [email protected]

Comments are closed.