10 000 registrerte på KILROYs digitale reisefestival

– Reiselysten og utferdstrangen er i høyeste grad levende, sier salgsdirektør Flavia Forster.

0

KILROY arrangerte i forrige uke sin første digitale reisefestival hvor de direktesendte til sammen 28 digitale seminarer. Emnene strakk seg fra ‘Å reise i Coronaens Tid’ til ‘Hvordan bli en Digital Nomade’, ‘Interrailens Comeback’, ‘Reis Grønt’ og ‘Frivillig Arbeid’. Responsen var overveldende, og det var et engasjert publikum som gav et innblikk i hvordan målgruppen nå tenker i forhold til reise, ettersom alle deltakere kunne chatte underveis i foredragene som ble avholdt av KILROYs egne ansatte og eksterne eksperter.

  • Gjennom uken live-streamet KILROY totalt 22-timer med reiseinspirasjon, tips & triks fordelt på 28 webinarer. De mest dedikerte deltagerne var til stede på alle webinarene gjennom uken. Totalt var det 10 000 registreringer fra 39 land.
  • De mest populære webinarene var: How to go digital nomad, Why solo travel is good for you, Destinations Uncharted, How to plan your round the world trip og The Interrail Comeback

De unge er blant de som kanskje straffes mest under korona. De fratas alt fra den store konfirmasjonsfesten, klasseturen til utlandet, russetid, festing og ikke minst friheten til å reise på egenhånd. Forster tror det har en negativ innvirkning på generasjonens typiske søken etter selvstendighet og at det er en voldsom frihetsberøvelse. Det kan oppleves som urettferdig å måtte gi slipp på reisedrømmen som for mange er en ‘once in a lifetime-opportunity’.

KILROY er, som bransjen ellers, naturligvis hardt rammet av pandemien og én ting er konsekvensene det har for selskapet, men gitt selskapets grunnleggende idé om at reise er utdanning og en viktig faktor for økt toleranse og forståelse mellom mennesker og kulturer, så er de oppriktig bekymret for at unges muligheter for å oppleve verden på et meningsfylt vis, nå er satt på pause.

Festivalen var en skikkelig boost både internt og for alle som deltok. KILROY vet at de fleste ikke er klare til å bestille nå, men de lar seg inspirere. Man kan godt si de er utålmodige og engster seg for at mulighetens vindu til å reise før studier og jobb her hjemme, skal lukke seg før de kommer seg på ‘den store turen’. Forster opplever at festivalens største suksess var å få bekreftet at håpet og reisedrømmen fortsatt lever.

KILROY har for øvrig introdusert nye betingelser som gir kundene mulighet til å bestille nå og avbestille kostnadsfritt helt frem til 35 dager før avreise. Det betyr at vil du reise neste år så kan KILROY hjelpe til med planleggingen nå. En jorden rundt-reise krever litt forberedelser, så de anbefaler folk å booke nå og dele selskapetsr optimisme om at vi snart skal få reise igjen.

Forster avslutter med at de vil fortsette å bygge på suksessen med digitale seminarer og allerede denne uken er det studier i utlandet som er tema med 12 foredrag om forskjellige emner på KILROY StudyAbroad Fair.

Share.

About Author

Comments are closed.