Lanserer nytt treffsted for pan-nordisk reiseliv

Nykomlingen Nordic Tourism Marketplace (NTC) tar mål av seg å samle alle nordiske og baltiske leverandører samt internasjonale kjøpere i reiselivet til en pan-nordisk B2B-happening over én dag.

0

Arrangementet er ifølge initiativtakeren det første i sitt slag, og skal forene alle nordiske reiselivslaktører under navnet Nordic Tourism Marketplace. Det skal finne sted 24. – 25. februar 2020 på nylig renoverte Scandic Falkoner Hotel i København.

Nordic Tourism Collective er en ny ideell medlemsforening som tar mål av seg å forene reiselivspartnere over hele Norden og Baltikum. Under workshopen legges det til rette for møter mellom globale turoperatører og reisekjøpere og leverandører fra hele Norden og Baltikum.

Ifølge en pressemelding vil workshopen kunne være starten på opprettelsen av et omfattende B2B-nettverk. Målet er å være effektive, med forhåndsplanlagte avtaler som grunnsteinen i prosjektet.

Rundt 60 internasjonale kjøpere fra markeder i og utenfor Europa er forventet å komme til København denne dagen, sammen med 120 nordiske leverandører fra Grønland til Baltikum.

Kvelden i forkant av selve workshopen er det planlagt en mottakelse i Tivoli.

Nordic Tourism Collective ble grunnlagt tidligere i år av Paul Wagner og Andy Fairburn, med det uttalte formål å skape «et samarbeids-kollektiv for hoteller, destinasjoner, byer, attraksjoner og konsertsteder».

NTC tar etter sigende mål av seg å samle også de mer perifere aktørene i reiselivet.

– Vi har begge jobbet i regionen i mange år og brenner for den nordiske reiselivsnæringen. Vi har etablert NTC fordi vi virkelig tror at gjennom nordisk samarbeid kan Norden og Baltikum bli et kraftsenter i bærekraftig internasjonal turisme, sier Andy Fairburn, direktør og medgründer.

– Det faktum at vi ikke er nordiske betyr at vi er helt objektive, legger direktør og medgründer Paul Wagner til.

– Vår eneste agenda er å utfylle det utmerkede arbeidet som gjøres av alle nasjonale turistkontorer ved å legge til rette for utvikling av bærekraftig turisme.

NTC har også avtalt et samarbeid med ETOA, European Tourism Association. Enhver organisasjon som melder seg inn i Nordic Tourism Collective får også automatisk medlemskap i ETOA, med tilgang til dets europeiske arrangementer og nettverk.

De to teamene har presentert planene for samarbeidet overfor alle de nasjonale turistkontorene og delt sine mål med Nordisk ministerråd, der det ifølge pressemeldingen har fått bred støtte.

For mer informasjon, sjekk www.nordictourismcollective.com

Share.

About Author

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.